tisdag 12 november 2013

Men kan november bara försvinna tack!

Okej, jag vet, vi bor i Sverige, den kommer vaaaarje år,  men ändå.

November månad är som en sån där dementor i Harry Potterböckerna som bara suger ut ens energi och livsglädje.
Fem grader, iskallt hällregn och mörker alla dygnets timmar.

Men det går framåt i huset i allafall. Elen i garaget är fixat.
Väggarna på övervåningen med. 
Nu skulle det bara vara trevligt med lite isolering där också.
Det skulle även vara trevligt att visa nån bild men för det behöver man ju dagsljus och jag hinner inte pricka in den kvarten och ja,min trasiga iPhone har sina begränsningar. (Jag vet att jag gnäller men jag kan inte låta bli.)
Här är en bild när jag hånglar upp pärlsponten...

Jag har fått över nagelbord och smink till mitt lilla arbetsrum som jag lät tapetsera i svartvitblommigt. 
(Kallar rummet för epilepsirummet.)
Kanske skulle ha funderat ett varv till på tapeten. Den är fin men den är lite eh..mycket. Därav smeknamnet.

Vi har tillbringat helgen med att fara runt på Bauhaus, Byggmax och Hornbach.
Vi har handlat och handlat. 
Innertak, golv till garage och övervåning, fönster, klinker till hall och mosaik till vårt överlyxiga badrum som blir på övervåningen. 
25 kvadratmeter och nu börjar vi gå bananas. 
Det kommer inte att bli ett badrum som passar till resten av huset, utan vi vill ha känslan av hotell eller som badrum ofta är utomlands. (På hotell)
Så vi börjar nog närma oss gränsen på vad som fortfarande är smakfullt och snart är vi över den och badrummet blir "tacky".
Vi får se om vi lyckas hålla oss innanför gränsen...

Handfaten, vi ska ha två, är de här som vi såg på husexpot nybygget när vi var där sist. 
De kommer från SODE (solitaire design) och är en våt dröm att få spotta tandkräm i.

Vi har även köpt en svart toastol så man sällan eller aldrig behöver skrubba i kröken.

Sen funderar jag mest på lampskärmar till vardagsrummet. 
Eftersom väggarna är ljust turkosa och gardinerna är smutsturkos sammet tänkte jag mig lampskärmar i nåt sidenaktigt. 
Men det verkar vara dåligt med det. 

Möjligen är det för att man får en något ohälsosam ansiktsfärg av turkost sken.

Möjligen är det för att det är november och turkost kommer igen mer till våren, men jag hittar inga, inte på nätet i allafall och butiker har jag inte tid att springa runt i. Jag håller på att försöka jobba ihjäl mig nämligen.

Inte för att november i sig har förmågan att få en att se annat än glåmig och sjuk ut. 

Okej då, fem bra saker med november, här är hela topplistan:

1. Vi bygger hus och flyttar in 30 november- det är bra

2. Jag och M åker till London på löööveweekend och då är julskyltningen framme.

3. Ehhhh...

4.???

5. ...

Näpp, det finns inga fler.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!