söndag 17 augusti 2014

Killförkylning

Ja det är nog det jag har. Ligger i soffan och tycker synd om mig själv, hostar jättemycket om jag måste göra något. Extramycket om någon annan ber mig om att göra något.
Det måste ha varit förra veckans regn sol om vartannat och så som vanligt tempot...
När vi kom hem från vår hööönimoon hade Jocke rivit ner staketet på bron och gjort om trappan. 
Om någon undrar vad jag odlar på gången framför så tror jag att det är en jättestor maskros. 
Min kryddträdgård bestående av utspridda brännässlor, klöver, nåt gult och en massa grönt som växer så det knakar, befinner sig överallt annars runt tomten. 
Ett sånt här snyggt litet tak hade han också hunnit med.
Och så brädan. Den där brädan mellan uppe och nerepanelen som kommer att göra susen för att trolla bort älvsby-smackaruppflestochbilligast-hus- känslan.

Målat byrå med Chalk Paint som jag köper av fantastiska Carolina i Sollentuna. 1 lager har jag målat med. Sen gjorde jag lite stjärnor men de ska jag nog ta bort. Måla möbler och dricka vin samtidigt kan göra en lite väl kreativ.
Köper nog några snygga knoppar istället.

Målade även tallrikshyllan och vaxade den.
Varit ute på krogen har jag också hunnit med, det är inte ofta det händer men förra helgen (alltså f ö r e jag blev sjuk) så var jag, Mickis, Jessica och några till först och åt tapas och drack cavasangria (!!!). 
Sen var vi på Golden Hits och svettades.

O ja, pina colada naturligtvis. 
Och nåt livsfarligt som heter fireball.

Om tre dagar, 20 augusti, är det fyra år sen jag och M träffades.
Det gjorde vi här:
Precis i hörnet av den här cigarettautomaten på Golden Hits träffades vi. 
Han var spiknykter- det var inte jag. 
Så jag berättade högljutt för alla att det här, det var killen som jag skulle gifta mig med i Las Vegas. 
Jag hade varit singel i precis ett helt dygn och hade mest planer på att fortsätta bli fet utan att bry mig, och skaffa en massa hundar och kanske börja påta i trädgården.

Så stod han bara där. 
Killen jag gillar mest.

Det är lätt att bli lite sentimental, när man nästan ligger för döden i en mycket manlig influensa.





1 kommentar:

  1. Vilket härligt sätt du har när du skriver! Jag sitter här och fnissar för mig själv, underbart!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!