onsdag 5 juni 2013

Det osar katt...

Helt plötsligt igår började det lukta prutt hemma hos oss. Eftersom det bor djur här och (sambon var på tjänsteresa he he) gav jag genast hundarna onda ögat. Var ligger högen??? Vem? Vem? Men de där bruna blanka hundögonen glodde bara oförstående tillbaka. Katten? Men nä, han är utekatt och lådan i badrummet står orörd (Obs! Det vet inte grannarna de tror att han tillochmed går på toaletten vilket är ett litet nödljug jag kör med så de ska vara snälla mot honom när de möts). 

Vi hittade inte varifrån lukten kom. Men efter timmar av svärande tror vi nu att oset kommer från golvet mellan våningarna i trappan!Tänk om det ligger nåt dött här någonstans..kräääääks!!! 

Har idag försökt dölja liklukten med att tända doftljus. Med ganska påvert resultat dessvärre.
Kadaverodören blandad med den artificiella doften av strandkant och rena lakan som torkar i solen var ingen höjdare. 
Jag vill flytta till vårt nya hus NU. Men ännu är ju inte spaden satt i jorden så jag får tålmodigt vänta. 

Jag är skitdålig på tålmodighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!