onsdag 10 juli 2013

Thailand.

Nu börjar det nästan bli outhärdligt många på Facebook som bokar resa till Thailand i vinter. Jag blir så avundsjuk.

Men det är klart, vi åkte ju dit hela familjen i julas och var borta i nästan fyra veckor. 
Den här julen kommer att tillbringas hemma i vårt nya hus med hela tjocka släkten som ska få plats i köket. Och jag ska klä min gran (eller våldta den som min syrra säger att jag gör) och det ska också bli underbart.

Men Thailand...
Koh Kradan 
Bodde i bambuhydda på stranden och bara slappade.


Det allra bästa var dock Koh Lipe. Vit sand fantastiskt snorklingsvatten och lagom fart, inget McDonalds och bara härligt. Bangkok var också härligt, poola på dagarna på vårt lyxhotell och shoppa hela kvällarna. Sånt kan jag leva med.



Granen åkte upp innan vi åkte. 
Har man plastgran så har man och det är en julgransfetischists rättighet att få pynta den varje år.
(I vårt blivande hus kan det få plats med en till hehe)
Här hänger pryttlar från Rom, Amsterdam, London, Moskva, Bangkok, Paris och New York.
 
Jag har varit värsta granhitler sen barnsben. Bara mina smällkarameller dög. Inte småsyrrornas klumpiga fula.

När jag var 14 år fanns inga granar levande eller döda att uppbringa i hela Storstockholm. Då gick jag helt sonika ut klockan fem på morgonen och snodde en vid skogen bredvid min skola. 
Julen var räddad och jag tror mitt brott är preskriberat vid det här laget. Annars tar jag mitt straff som en äkta Karl-Bertil Jonsson. 
(Jag fyller ju ändå snart trettitolv.)

Jaja vad är väl en resa till Thailand när man kan gå bananas på plastgranar i år.
Och får bo i ett eget hus.

Jo, igår släppte jag, dum som jag är, iväg M att handla i Kista. Han skulle ha lite ris ontsåvajter. Han köpte 90 ägg!!!!

Okej att det går förbaskat mycket ägg här pga träningsfreakarna jag fött. Men nittio stycken! Hur billiga de än må vara kan det inte uppväga de kalla kärlekslösa, ja faktiskt döda blickar han får varje gång jag ser dem. 
För som jag kanske tidigare nämnt: Vi är så j ä...a trångbodda!

Finn nittio fel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!