tisdag 8 juli 2014

Las Vegas 1

Man blir lätt störd av tidsskillnaden och nu börjar min härliga PMS slå till dessutom så jag är lika kul som en finne i röven för tillfället. 
Jag sväller så jag inte kan knyta händerna (ingen boxning för mig) och får såna jävla jätteblåsor på fötterna så att jag knappt kan gå.
Tur att jag har ärvt ett par sexiga stödstrumpor av en jag hjälper på dagarna. Tack L!!!
Vi landade vid niotiden lokal tid igår kväll och tog en shuttle till hotellet. 
Vi bor på Wynn i ett rum på 59 kvadratmeter. Min blivande man är helt såld på fancy hotell. Däremot köper han med vatten och småsnålar med en massa annat. (Inte mig, jag får löpa amok i butikerna om jag vill, men jag klarar inte det just nu, jag återuppstår säkert snart.)
Entré till vårt hotell. 
Badrummet är så fint!!!
Kingsize och så de där svala lena lakanen...

Halv tolv hade vi gått ifrån vårt hotell för att äta ja, frukost, lunch eller middag vet jag inte, men vi tog en promenad till Denny's en typisk diner, med såna där rödbruna plastsoffor och massor med mat. 
De älskar verkligen sin ost i det här landet.
Vi delade på en milkshake. 
Den smakade exakt som flytande snickers. Exakt!
Och utanför drugstoren som ligger bredvid, står en galen man och hojtar. 
Precis som på film.

Parkeringarna är skitstora och nailspa, och giftstores blandas med varm luft och palmer, varav varenda en är upplyst.
Det är overkligt här och overkligt fint.

Vår morgonpromenad blev längs the strip.
Jag kastar in lite bilder här.
Venecian hotell. Hotellen verkar köra en del på teman och detta är väl Venedig då..
Det skumma är att det är pråligt, säkert vulgärt men ändå så vackert gjort.
Detta är inomhus. Alltihop!
Magisk belysning.

Repan.
Tror jag, vi bor inte där.
Inte här heller. Gissa temat:))


Växterna är riktiga.
Det prunkar här, trots öken.
Men gräset! Det är av plast!
Hittade en diskret, liten fickplunta.
Vågar inte köpa hem den för då kommer mina fickpluntekompisar gå bananas och det gör de ändå. 
(Att be dem växa upp funkar inte.)

Hej på ett tag, måste kila ner till poolen för nu har solen tittat fram och här är det 40 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!