onsdag 9 juli 2014

Las Vegas 2

Igår när vi äntligen skulle gå till poolen så började det regna, vi kollade på fotbollen istället.
M tyckte att vi ju inte sett nån fotboll, "ok sa jag, vi kollar på fotbollen."
Inte för att jag tycker att det är kul, men men...
Vilka ska man hålla på då? Frågade nollkoll.
"Ja, Brasilien, tänker då jag hålla på"
"Okej då håller jag på det andra då så det blir match, vilket är det?"
"Tyskland..."

Men sexigt... Och förloraraktigt.

MEN 29 minuter in i matchen gör Fritzarna 5-0. 

M tyckte synd om brassarna, jag segerdansade av nån anledning. 
För att jag har tyskt efternamn. Faktiskt. 

Sen åt vi buffé. Det ska man tydligen göra här i Las Vegas. Det är som på finlandsbåt fast i Vegas, så det är lite mer.

Man fick även välja vad man ville dricka till maten. 
Jag tog bubbel. M tog rött vin.

På mig gick vi back på maten så M, vars ledord är "prisvärt", fick gå all in. 

Det var ganska underhållande att studera honom medan han tryckte i sig krabba, sushi och drack vin och blev proppmätt innan han gick på det grillade. 

Tuggasväljtuggasvälj. 
Skölj ner med mer vin.
Så började han prata om det salta köttet, som dött djur och skyfflade runt det på tallriken. 
Jag skrattade så jag höll på att ramla av stolen. 
(Jag slutade inte med bubblet FYI)

"Ta en tugga dött djur till snälla snälla bad jag elakt, men då var det STOPP.

Dessutom blev han rätt så onykter och jag blev skitsur, bestämde mig för att här ska det inte giftas och ringde hem till kloka Mickis, som skrattade och fick mig på andra tankar.

Dagen efter bytte vi hotell. Från ett lyxhotell till ett annat. OBS det är skitbilligt med hotell här och nu ska vi bo på Mandarin Asian. 
Magnus lyxlyxlyxhotell. 

Livingroom. 

Badrum..,
Joråsatteh...
Bra fotograf;)

Det är så uberlyxigt. Inte som jag hade tänkt mig grejen. Jag ville gifta mig i Vegas, bo på nåt skabbigt hotell och parta loss. Lite oldschool-plastigt lite..ja,  white trash. 
Det är inte så vi ser Vegas. 
Vi bor på lyxhotell. Affärerna är bara Chanel och jimmyChoo och sånt. 
Inga människor så där hjärtligt som man kan umgås med lite. 
Så jag känner mig lite ensam på lyxhotell faktiskt.

Vi promenerar flera mil om dagen. 
Så klädseln är hopplöst töntig och praktisk. 
Gympaskor på, varje dag, det ser ut som att vi ska på hajk.
Dessutom efterlyser jag alla feta kvartstonsamerikaner. 
De lyser med sin frånvaro. 
Så inte nog med att vi knatar runt i gympaskor och känner oss svettiga och fula, när alla andra har sköna snygga kläder. Och skor med klack...
Vi borde ju känna oss smala åtminstone.

Vi drar snart till Texas.

Och wiiii, lätt hormonell, så kom det där som kommer efter pms, och det är precis när vi bor på ett hotell som valts till syd och Nordamerikas bästa spa. 
Så jag och Tena stannar på rummet... 

Okej. 
Jag ändrade mig (igen) och vi gick (läs hikade) till kapellet vi kollat ut. 
Vi skaffar licensen i morgon torsdag, 
och på fredag lokal tid 17.00, så kör vi Elvisbröllop på Viva Las Vegas Chapel.
Hormoner eller inte, vi åkte ju hela vägen hit för att gifta oss.

Vi valde paket nummer tre:))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!