måndag 7 juli 2014

New York 5

Vi började söndagen med att gå på en klassisk New Yorkdeli och äta frukost. 
Vi var rätt sena så vi körde brunch 
Det var kosher på menyn, vad nu det är. Vi beställde som vanligt allt. Och det var riktigt gott med köttbullar, kåldolmar potatiskaka och pastramismörgås...
(Detta är det vi lämnade)

Vi hade inget särskilt på agendan så vi strosade runt, stan. Först till Hells Kitchen, där verkar stadens bilar bli tvättade. Även nåt stall (luktade verkligen inte tårta) förmodligen för alla de hårt arbetande hästarna som står pråligt uppställda med droskor för att ta turister runt i central park. 
Just det, vägrade M göra, han tyckte så synd om krakarna. Det är min kille det!

Kontrasterna är stora...

Resten av dagen strosade vi runt naturligtvis in och ut i butiker men vi satt länge i skuggan på en parkbänk på Union Square och lyssnade på levande musik och tittade på den otroliga blandning av folk som passerade. 
Sen SoHo och Greenwich Village.
Där är det allra bäst tycker jag.
Dean & Delucas mataffär går inte av för hackor.
Conversebutik. Chrisse har beställt...

Vi bestämde oss för att äta på Virgils igen. Kände att jag behövde en sån där pina colada till innan vi åket från NY. 
Smarta som vi är beställde vi bara in tre förrätter. Så vi inte skulle behöva kasta bort så mycket mat. 
Det sket sig. 

Nu dog min mobil så jag kan inte återge hur stor förrättsnachotallriken var.
Vi åt inte upp, såg knappt ut som vi rört maten.

När vi betalade frågade jag om de kastar allt. Servitören sa "oh yes, kilos and kilos and kilos"...

Det är ju hemskt!

Vi går inte dit mer.

Hit in går jag inte alls heller eftersom deras reklam var nåt så jävla dum onödig och sexistisk för nåt år sen. 
En kund mindre iallafall.
American Apparel:(

Men HIT ska jag i morgon!!! 
Pret är min Londonfavvo och finns överallt här i NY också. 

Hur slutar våra heta hööönimuuun kvällar då? Vad händer i den underbara sängen.

Jo det ska jag tala om att det hetase som  händer efter värme, mat och oändligt många steg på stegräknaren, i vår säng är:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!