fredag 4 juli 2014

New York


Vi tog tunnelbanan från Queens och in till Manhattan. Det är varmt här i the big Apple, ångande svettigt stadsvarmt. 
Vi började med att ta oss till hotellet. 
Så snyggt hotell! Men vi var lite tidiga så vi lämnade av bagaget och gick ut på stan.
Vi började ett kvarter ner på Virgils med att äta lunch.
Jag tog en pina colada och vi delade på nån förrätt indränkt i bbqsås.  

När min kycklingsallad kom var jag mätt. 
De gör ju allt så mycket här!!!

När notan beställdes in såg våra tallrikar ut så här:
Ska bara äta förrätter och dricka pina coladas från och med nu. 
Perverst mycket mat.


Ett stenkast (om man är dålig på att kasta sten) längre bort ligger Times Square.

Hit ska jag gå själv!!! 
Vissa saker i livet måste få ta tid. 

Vi gick till Macy's. Kollade fina saker. Köpte ingenting. Men kollade utbudet:))
Den här vackra väskan SKA med mig hem. 
Jo en kaffe frappolini köpte vi, eller vad det nu hette, på en av de tre starbucksen (vi såg) som finns inne på Macy's. 
Jag orkade halva. 

Ett kraftigt skavsår mellan låren senare kom vi tillbaka till hotellet och checkade in.

Rummet ligger på 10 våningen och är helt ljuvligt. 

Tog en svalkande dusch och kröp ner mellan de otroligt lena lakanen för en skön siesta innan vi skulle gå ut igen och kolla på stan. Tänkte att vi sover nån timme möjligen två. 
Det var vid tretiden på dagen. 
Tretiden på natten vaknade jag igen (12 timmar senare!!!) och nu ligger jag här och är svinhungrig och kan inte somna om. Klockan är kvart i fem..
Jag sa ju till M att efter allt jobbande och känslomässigt slit med hans barn så skulle vi missa New York för att vi är så cptrötta! 

Sen har vi ju inte ens orkat kollat upp ordentligt hur man gör när man gifter sig här, pappersmässigt. 
Men whatever! Vi måste ju ändå göra om det hemma på något vis, så det blir lagligt.
Ringen är iallafall äkta:) 
Och så klart vår kärlek. 

Nä, måste googla på när frukosten börjar serveras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!