lördag 22 november 2014

London dag 2

Jag har inte sovit i natt. M somnade direkt trots sovit med öppen mun i flygplan. Sen vaknade jag först. Vi gick ner och åt frukost. Sen gick vi och la oss igen. M somnade direkt. Jag läste. 
M vaknade och gick ner till spa-avdelningen. 
Jag stannade på rummet och försökte sova. M somnade på en vilstol i spaet. Jag låg vaken!!!!

Gissa vem som ligger och småsnarkar bredvid mig nu?
Ggggaaaaahhhh! Det är inte jag. 
JAG skriver blogg.
Jag är så arg så jag skulle kunna k v ä v a honom med en stor fluffig kudde.

Men vi har haft en härlig Londondag. Och vi höll oss i närheten av det område vi bor i. Där fanns Debenhams TK Maxx och Body Shop med 40% rea. 
I morgon blir det in till Picadilly, Primark, Harrods och Fortnum & Mason.

Dessutom fanns här massor med mysiga restauranger och pubar. Så vi bara strosade runt. Denna lilla del av London var större än hela Oslo centrum. 
(Men så har ju Oslo rövat bort min förstfödda, så den är ju inte med på topplistan över de huvudstäder jag gillar mest)

Sen har vi  varit och sett tredje delen av The Hunger Games, Mocking Jay,  och den var så bra, så bra. (Vi såg tvåan förra året när vi var här.)
Trots att den slutar mitt i ingenting. 
Det gjorde inget. 
Jag har läst böckerna så jag vet ju hur det går.
När Nea läste töntiga Twilight, gjorde jag det med, och när hon läste Hungerspelen ville ju inte jag vara sämre, det gäller ju att hänga med i ungdomsvärlden. 

Jennifer Lawrence är jag ju helt kär i dessutom så jag är nog inte lämpad att kritisera filmen. Har under våren presenterat den för Alexius och han och jag har tittat tillsammans.
Så vi har ett önskemål om en Katniss Everdeen-docka, men det verkar vara kört!

Idag tar jag gympaskorna för det är långlånglångpromenad som gäller.

Irriterande att min autocorrect inte fixar till när jag skriver London fel, utan att det alltid blir Kondon eller Kondom...
Hur fixar man det?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!