tisdag 25 november 2014

London dag 3, 4,


Lördagen tillbringades med att shoppa. Och nu gällde det årets julkula från Harrods, byxor till Crisse, läppglans från Victorias Secret, något till världens bästa hundvakt(er), samt vadsomhelst med Frost på, till små söta flickor.
Lunchstopp på Pret.

Vi är i London för tredje året i rad och så gör vi värsta tänkbara fadäs. Vi går till centrumdelarna (picadilly, soho och oxfordstreet) på en l ö r d a g. 
Det kändes som att alla i hela världen var där och alla stod i vägen och jag svettades floder och hade skitont i fötterna (har hälsporre på vänsterfoten).
Fortnum & Mason är bäst på jul. 
Uppdukat för julkulefrosseri.
Man kan även ta igen sig vid brasan.

Sen köade jag i tjugo minuter för att komma IN på Victorias Secret slogs med köphysteriskt folk och hittade inget läppglans. 
På Disneystore gav jag nästan upp och på Primark lade jag mig platt. 
Ställde sonika med darrande underläpp och känslan av att vara en julrushlooser, korgen ifrån mig och gick till puben där M bänkat sig och åt fish'n chips och drack öl.

På tal om öl. När vi hittat G-Star butiken och fått hjälp bjöd personalen M på en bärs. Han gillade verkligen den butiken, konstigt nog.
Vi kom hem till hotellet igen helt döda.
Spaade lite och somnade. 
Verta har ett prisbelönt spa som är heeeelt ljuvligt. 
 
Nåväl på söndagen mötte vi upp Lina och Linda för att gå på taste London. 
En matmässa. Helt i tegel och med bjälkar i stål överallt och en undervåning med källarvalv i tegel. Om jag bygger hus någon fler gång kommer det vara inspirerat av engelska tegelhus. 
Mest drack vi...
Pimms och toddy och så prosecco.

Bailysdrinkar med grädde marshmallows och strössel.
Maränger...
Kolla IN julgransmarängen...
Sen drog vi vidare och mötte upp Brian och hans homies på den där puben som är så overkligt vacker. Och jättegammal.

Dagen kvällen natten slutade med alltför mycket alkohol och att jag kramade toalettstolen och viskade kärleksord på danska ner i kröken. (Not so much, jag kräktes inälvorna ur mig och det var inte på danska)
Som tur var för dag nummer 4 låg jag och försökte pressa ihop huvudet så att jag inte skulle läcka hjärnsubstans. Men vi åt frukost och vi gick ut och promenerade. Sen badade vi och bastade och hämtade hem mat och åt i vår enorma säng.
Somnade och sov 10 timmar i sträck.

Och nu är vi hemma från vårt älskade London. Här hemma verkar folk ha börjat julpynta och nu ligger man en vecka efter och känner julstressen komma krypande. MEN så kom jag på:
Nattlinnet!!! Det slinkiga knallröda som jag köpte på primani (primark). Det ska jag gå omkring med här hemma och höja julstämningen till kokpunkten med tills jag klätt granen.
Dåså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!