onsdag 26 juni 2013

Det doftar magiskt...

På ett av mina jobb, (hemtjänst), doftar det så himmelskt gott av något så jag känner mig som tjuren Ferdinand så fort jag kommer ut och går förbi en sån här buske, så måste jag luuuukta på blommorna. 
(Nu vet jag ju att ordet hemtjänst kanske inte direkt ger värsta doftsensationsassociasionerna men detta är utomhus.)

Frågade en dam som jag besöker vad det kan vara och hon var ju precis den rätta eftersom hon, som många äldre, är trädgårdsintresserad.

Det är jasmin som doftar så gott...

Så nu har jag tänkt mig att jag som inte fick gröna fingrar i det genetiska lotteriet ska träna upp mitt spirande intresse för trädgårdsarbete och låta det blomstra. 
(Kunde inte låta bli att skriva så- det var liksom för lätt)

DESSUTOM har jag hittat de absolut i särklass snyggaste arbetskläderna från nåt som heter Garden Girl och det kommer att göra susen för att låta mitt växande intresse gro. 
(Okej okej , jag slutar nu)

Men alltså... De här brallorna får mig att genast sluta trimma häcken på gymmet och börja trimma på häcken i trädgården.
Vet inte vad det är med mig idag.
 
Tantvarning, eller bara töntvarning kanske.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!