fredag 21 juni 2013

Midsommar 2013

Har jobbat och jobbat. Längtat efter tre dagar ledigt utan tonåringar eller sjuåriga bonusbarn. Bara jag och M en Dolly och Elvis. Mina systrar med familjer uppe i vackra sommarHälsingland. 
Jobbar 8 till halv tio med naglar och sen iväg på cykel i de gamla, sjuka och svagas tjänst.
Kommer hem heelt slut, klibbig och toksvettig. Hoppar in i duschen.

DÅ ringer mobilen. Naturligtvis.
Chrisse (son) ringer hundra gånger och när jag till slut svarar
hör jag bara "snorKOMHITsnornåntingNÄSAkompåengångsnor"
Jag springer. I sovshorts (som iofs används dygnet runt) illgröna rustafoppatofflor och droppande hår, springer jag allt vad mina kilon orkar. 

Han ligger på marken och har testat kompisens moppe, slirar till i gruset och blir knockad av en papperskorg. 
Hjälm? Ellehuuur!!! 

Ambulansfärd till KS olika röntgen lång RoyAnderssongrå väntan, och till slut, sex timmar senare kör vi hem i sommarmorgonen med en sol som gått upp och fåglar som kvittrar.



Jag kände draget av en skön, ledig midsommarhelg där den försvann i horisonten. Grät lite av utmattning och tyckte synd om mig själv men nu är vi trots allt här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!