fredag 5 juli 2013

En vanlig dag.

Rätt så trist sommarväder. Rätt så trött efter att jobba så intensivt och tänka på då mycket praktiska saker hela tiden.

Det är lägenheten, vad ska vi göra med den? Har ju ett barn som snart flyger ut ur boet. 
Det andra barnet. Måste ta tag i alla försäkringar och skadestånd (tilldömt honom) och annat jox. Körkort ska ju båda ha också och inte vänta som jag tills jag var 30.

Men sånt är så trååååkigt att tänka på. 

Särskilt när jag hittade den här idag!
Ja, jag höll upp den mot mina finsaker i köket. 
Men kompositionen är icke fulländad förrän man noterar disksvamparna och kattmatsskålarna i nedre kanten. Elvis äter bokstavligen i diskstället. 
Både fräscht och hygieniskt. Inte. 
Men skylten visar hopp om en ljusnande framtid där katten får äta i tvättstugan och där vi ska ha en fungerande diskmaskin= noll disksvamp framme.

Annars jobbar jag ikväll (också) och så här har man höjt mysfaktorn i ett i övrigt rätt slitet höghusområde. 

Ha en härlig sommarkväll!
Hemma grillar M oxfilé och jag äter Karins microlasagne för hundrade gången den här veckan. Men jag fixar inte schnitzel cordon bleu eller pasta alfredo. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!