måndag 19 augusti 2013

Det är igång!!!

I morse började de som ska fälla träd och göra markarbetena på tomten att jobba. Slängde i en hårfärg, ringde lite tråkiga samtal och fick besök innan jag åkte och jobbade nån timme, men sen åkte jag Nea och Chrisse direkt för att titta hur långt de kommit. 

Iochförsig ringde jag Linda (bästis som har utsikt över vår tomt från sitt köksfönster för att fråga om hon såg nåt, men hon skulle stressa iväg till skola och jobb så hon var redan ute ur huset. 

Men hon ringer och säger upphetsat att de sett träd fällas och en grävskopa och att hennes yngsta ville åka och kolla mer på det när de åkte förbi.

Så klockan ett var vi på plats för att titta på träden som fälldes. 

Eeeeh... 
NOLL träd kvar! 

Helt galet. Häromdan när jag åkte förbi med en kompis, såg man precis ingenting för lövverket. 

Nu är det helt öppet!
Nu börjar man på allvar fatta att detta händer på riktigt. 

Trevlig karl också, den där Torbjörn, som joxar med det där grävskoperiet och fäller träd. Han beräknade att de skulle vara klara om en dryg vecka.

Annars har jag varit upptagen hela helgen med mässa och sminkjobb.

Härliga, begärliga Formexmässan var ju på Älvsjömässan i helgen. Så här har en massa inköp gjorts! Sambon är inte lika exalterad som jag över alla fantastiska fynd jag gjort.

Men han kommer bli så lycklig när allt jag beställt kommer såååå. 

Bilden är tagen i ljuvliga Greengates monter.

Och här sitter Ernst med sina snyggsaker och känner in rummet..

OBS! han har skor på fötterna...

Så på Formex uppehöll jag mig på fredagen och söndagen. Tänk vad jobbigt det är att spendera andras pengar ändå. Förstår mer och mer hur de där Hollywoodfruarna har det:))). 

Lördagen spenderade jag till stor del på Scandic infra här i Väsby och sminkade en blivande brud. Helt fantastiskt fin blev hon. 

Naglarna gjordes i onsdags. Ringfingret är genomskinligt och glittrar vackert men det är svårt att göra rättvisa på bild. Särskilt med finfina iPhonekameran.

Här håller hon på kläs men makeupen sitter där den ska.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!