torsdag 15 augusti 2013

Fem/två dieten

Kom på att det är dags att gå ner i vikt nu igen. Alltså inte för att jag brukar lyckas gå n e r i vikt utan för att jag börjar banta igen. 
Så jag och M började idag tillsammans med den så kallade 5-2 dieten. Äta fem dagar i veckan och stå på 500 kalorier per dygn i två dagar. Dagarna väljer man själv. Helst ska det inte vara samma dagar man svälter varje vecka utan man ska hela tiden byta för att cellerna ska hållas i givakt.

Första dagen var idag. M ringde och frågade om det var idag vi börjar och jag sa dumt nog "ja".

Sen dess (9 i morse) känns det som att jag håller på att dö!!!
Jag som är så skitdålig på att äta på bestämda tider och då särskilt frukosten,  vräker i mig sent, dricker läsk och som ALDRIG tackar nej till fikabröd.
Dessutom är jag sån som äter till det är slut. Det finns liksom inget stopp. 

Men nu ska jag alltså pröva denna omtalade diet. 

Dag ett: 
En tomat, ett ägg, mjölk i kaffet och en nutrilettshake. 

Jag ser syner.

Herregud inte ens tjugo spänn för en hel påse.... 

Tur att jag får äta i morgon (OBS slutar med läsken) för då är det FORMEX mässa i Älvsjö. Inredning, inredning inredning.... Älskart!!!

Sen så kläckte M ur sig när jag hämtade honom på Solvalla igår, snäll som jag är att de ska börja gräva i morgon eller på måndag!!!!!

Nu börjar det! Smal och hus på en gång!
(Det där med smal kanske dock ska tas med en nypa salt). Men HUS på g!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!