fredag 30 augusti 2013

Nojjig!!!

Stackars M... 

Att bygga hus tillsammans ska ju vara ROLIGT. Men då ska man nog bygga med nån annan än mig...

Jag är hemsk. Oroar mig för precis ALLT och det innefattar det mesta FÖRUTOM bygget. 
För det går ju faktiskt som det ska.

Men hur ska jag hinna med allt???
Och hur kunde jag vara så dum att jag mitt i detta ska starta eget, hyra ut lgh, packa, rensa och få in fler jobb.

Tre sminkjobb trillade iochförsig in. 

Det första är på en hårvisning på Älvsjömässan där tolv modeller ska ha sminkning enligt följande tema: "latest catwalk trends". 

Dessa bilder är lånade från Google och det verkar vara RÖDA läppar som gäller. Fint!



Det andra är i en grannkommun som vill ha halloween/zombietema för barn och ungdomar. 

Här är lite bilder från i vintras där jag hade zombietema här i Väsby på biblioteket.



Gick lite bananas på mig själv först med blodet och testade hur familjen skulle reagera när de kom hem en och en när jag hoppade fram i hallen där jag stod gömd och skrek som en galen blodtörstig zombie.
M skrek till och började skratta
Nea skrek, smällde igen dörren blev skitförbannad och tog en promenad för att lugna nerverna.
Chrisse skrek och tänkte slå ner mig direkt. 

INGEN annan har en mamma som sminkar sig med blod och skräms. 
Du är inte NORMAL!!!! 
Kanske inte men nog är jag liiiite roligare väl? Nähä... Synd då för er.

Ett annat sminkjobb är här i kommunens bibliotek med djungeltema för barn från fem år. 

Så roliga jobb!!!

Sen är det fler nagelkunder och fotvårdskunder som behövs, men det måste komma efter årsskiftet. Jag HINNER inte nu.

Sist men inte minst är det ju det där inredandet som pockar och lockar...

Så här ser det nu ut på tomten. Vatten är draget och man ser vart garaget kommer att stå. 
M har fått mycket skit för det där garaget.
Han får förresten skit för allt just nu. 
Som sagt, jag nojjar och är hemskt otrevlig. 


Sen måste jag tillägga att det där med brasa nog är en ganska bra idé. 
Även om vi inte har råd...
Men säg inget till M. 
Då blir han bara mallig.

Ha en trevlig helg, det ska jag ha, både Vita Villan och kräftskiva står på agendan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!