söndag 1 september 2013

Helgen

Jag är ju bara ledig en lördag varannan vecka och då fylls tiden ut till bristningsgränsen.

Eller ledig och ledig... Klockan 10 kom Connie för att fixa naglarna. Som väl är älskar jag att hålla folk i handen, göra dem fina och skvallra lite. Så jag vet inte om jag egentligen kan kalla det jobb.

Sen åkte vi till Kattis och Jocke eftersom den sistnämnda är en jätteduktig snickare och den förstnämnda är en bästis så faller ju valet väldigt enkelt när garage och övervåning ska göras. 
Fikade, pratade hus och självklart kladdade jag ner alla ritningar och bordet med kaffe eftersom jag tappade en stor bit pakistansk mango i kaffekoppen. 
Här är Jockes nya bil- men kom ihåg att jag har paxat honom först innan ni börjar googla och se vad han finns och kan göra för er!

Snusade lite på bebisdunig hjässa också. Jag är inte särskilt barnkär av mig egentligen och dyker aldrig på små knyten och glor och jollrar i vagnar och så. Men Freja 2 månader är lite extrasöt tycker jag.

Sen var det hem för uppackning av Ms storhandling. OBS! Han brukar handla i vanliga fall men nu hade han verkligen LADDAT för STORhandling. 

Så nej dammsugaren får inte plats i städskåpet men jag tar bara en (ha minst tio) av mina nya ångestdämpande tabletter, andas och tänker att den 29 oktober då får vi plats...

Så ställde jag mig i köket och gjorde en smörgåstårta att ta med till kvällens kräftskiva. 
Tycker själv att den ser rätt god ut så här kommer en matbild från mig för ovanlighetens skull. 
Lite klafsig men god blev den. Och så stor att nästan halva blev kvar och därför togs den med hem igen så vi som kör 5/2 och har planerad svältdag idag skulle kunna slafsa i oss den som lite nattamat.

Självklart tappade jag den på parkeringen och så blev det inget av med det. Eftersom jag är så jäkla klumpig jämt.

Idag söndagen den första september är jag äntligen tillbaka i moderskeppet. 
Är på underbara Vita Villan... Say no more! Nyheter har landat i butiken från både bruka och mina favoriter Greengate.

Och här står jag och mallar mig i butiken med smycken från Barfota. Tror både sjalen och halsbandet får följa med mig hem idag.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!