måndag 21 oktober 2013

Ännu en härlig söndag

Det var skönt att komma hem i fredags kväll. Trots att det är sunkradhuset med disktraselukt och hund och katthår som ingen längre orkar städa upp. 
Dolly for runt som en svansviftande galning och kom med "jättefina" leksaker med intorkat hundslem som hon hälsade mig välkommen hem med. Mmmm...

Tittade på Skavlan, packade upp och gick modevisning med alla mina nya saker som jag köpt i Prag.
M låg i soffan och det enda han sa var att han tyckte att jag var så vacker när jag var glad. 
Vilken man jag har! 
Jag är så himla kär i honom. 
Jag tror att jag varit lite för ledsen alldeles för länge. Men tiden läker alla sår och shopping och skratt med bästisarna var nog precis, exakt vad jag behövde.

Jag frågade M om han varit ute i huset nåt men NÄ han hade inte varit där sen byggsamrådsmötet. 
Ibland känns det som att vi är på helt olika planeter. 
HUR kan man inte vara där jämt om man kan?

Nåväl på lördagen åkte vi till söder för att fika och hämta Lilleman från farmor. 
Då kom jag på att tusenochennattaffären Marocko Bazaar ligger där så vi passade på att köpa kakel till köket. 

Sen var det nästa fika och nästa och när jag sent gick och la mig hade jag bara ätit kanelbullar, Polly och chips. 
Nyttigt...

Idag, söndag åkte jag, Nea och M till huset och träffade Jocke och Kattis för att gå igenom snickerisaker. 
Lade upp kaklet för att få en känsla för hur det kommer att bli. 
Sen städade vi och tog en sväng till Sörab (naturligtvis) och sen till Rusta och kollade tapeter.
Hittade en där som jag bara MÅSTE ha i vardagsrummet! 

Ljus, ljus turkos med inslag av nåt glittrigt.
Så vi åkte tillbaka till huset och hängde upp lappar till målaren så jag hinner stoppa honom när han ska smälla upp tapeten jag valt, så där lite halvt resignerat från Älvsbyhus tapetsortiment, eftersom jag inte egentligen direkt föll för nån i katalogen. 
Den var ju så oväntat vacker! Så kommer den dessutom att passa perfekt till resten av vår inredning. Bonus att den inte kostade fläsk heller! 
Dessutom heter den "marrakech".  

Sen åkte vi till stan idag igen och hämtade en köksö som jag fyndat på blocket. Stenstorp från IKEA.

Var lite orolig att jag tänkt fel och så med att bara blunda och se rummet framför mig, rita in på ritning osv. 
Vi kunde inte låta bli att bära in den i köket och kolla. 
Vi skulle ju ändå tillbaka för att träffa vår trevlige elektriker som också ville ha bättre koll innan han kör igång. 
Koll är bra. 

Köksö:))

Det blir så bra! Mer bänkyta till köket och så lite förvaring till kastruller och formar och sånt under. 
Hoppas att mina barstolar som jag beställt passar till nu bara.

I morgon är det tillbaka till verkligheten som gäller. Hemtjänst och fotvård.

Det ser jag fram emot. Faktiskt.

Tänkte ge ett boktips också för jag har verkligen både skrattat och snörvlat mig igenom den här de två senaste dagarna.
Den är så fin. 

Livet är bara så bra just nu så jag nästan blir avundsjuk på mig själv. 
Fastän alla tycker att mina nya coola haremsbyxor från Desigual var skitfula. 

Nu är det sent och jag har en stor otålig spinnande katt som väntar på att jag ska gå och lägga mig så han kan få lite mys.
Dolly och M har redan gått och lagt sig.
Tänk att jag träffat en man som inte har nåt emot att ha lite pälsdjur och huggtänder i sängen. 
(Inte så värst mycket iallafall)
Godnatt och hejdå vecka 42. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!