fredag 25 oktober 2013

Hektiskt

När man borstat tänderna på morgonen och sätter tillbaka tandborsten och först då inser att man tagit någon annans och rengjort munnen med. 
Då förstår man vilken typ av dag det kommer att bli.
Nu har jag haft två såna dagar på raken.
Och att vara dålig på att säga nej, det är jag bra på.
Mellan hemtjänstjobb, fotvårdande och nagelkunder har jag varit i huset och domderat, återlämnat överblivna tapetrullar. 
Inget fel på tapetens utseende eller så, sa målaren Peter när han satte upp den men den är,  citat" snorig och jävligt och inte kommer jag då köpa tapet på rusta" slut citat. 
Vidare har jag varit på smink och perukshoppen och handlat smink till nästa vecka, tagit emot paket från Ikea (köksluckorna) och så åkt med sopor.

Sen har jag varit i en liten fin inredningsbutik som öppnat i Nacka. Shabby Home
Carolina som har butiken har även en webshop och förutom finfina saker så säljer hon en färg som jag blivit väldigt intresserad av att få veta mer om.

Så fort jag flyttat och har lite plats tror jag att detta blir en favorit för det krävs inget underarbete och är man som jag en otålig person är ju det himmelriket.

Nu har jag gått och lagt mig, min lediga lördag har fyllts med jobb och i köket har Nea bakat och hon och hennes kompis Simon sitter och sjunger och spelar gitarr. Jag har en otroligt begåvad dotter. 
Funderar på att anmäla henne till idol.

Om jag kunde skulle jag lägga ut länkar från när hon uppträder men är ju teknisk idiot och har inte tid att lära mig hur man gör just nu. Har ju vid ett tillfälle hänt att jag filmade henne när hon sjöng och utan att fatta varför man inte såg nåt (blir ju lite exalterad när barnen uppträder) så när jag ska titta på klippet så ser jag inte henne utan halva mitt eget ansikte med glasögon som reflekterades i mörkret. Kände mig så smart.

I morgon har den lediga lördagen fyllts med jobb. Och så ska jag till huset och börja mitt projekt. Betonglook på laminatskiva. Burrrrrrrrr vad skrajsen jag är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!