onsdag 9 oktober 2013

Min dag i bilder


Det började så här
Jag var (naturligtvis) icke vållande och den som backade på mig och tryckte in bakdörren var oförsäkrad. Men hallå eller!!!
Förresten började det med att jag bokade en service på bilen via Let's Deal.
Men nu blir det verkstan istället...

Sen hemtjänstade jag och Dolly, som för övrigt tyckte det var mycket otrevligt med det där banket när mongopuckot mosade vår bil.

Sen tre timmars jobb...
Jag som hade städat bort allt skräp, på tomten trodde jag och så låg det en hel brädgård kvar. Jag som är sådär lite störd av att låta saker förfaras (som våra naturtillgångar till exempel), har kånkat och burit in brädor och plank halva dagen. Så nu luktar jag som en hel...björn. 

Men ordning och reda är det. Snart.

När Nea var ca ett år och jag hade piffat och puffat i hennes lilla bebisflickrum, kom min pappa på besök med min lillasyster Karin,  (sladdis) som då var två och ett halvt. När de åkte höll jag på att svimma av hur mycket en tvååring kunde stöka ner i mitt dockskåp på en halv sekund. (Sen fick man ju bli varse det när ens egna ungar började klättra och riva i allt. Och märk mina ord-aldrig slutade stöka..) 

Samma känsla fick jag när jag kom till huset i måndags och allt som jag städat och slitit med (dockhusvarning!) var helt förstört. Det såg ut som en virvelvind svept runt och det var bara att börja om på ny kula med detta:

Sen jobbade jag och...
... i hemtjänsten igen mellan 15.30 och 21.30 och nu är vi så förbannat trötta så att vi inte orkar duscha i vanlig ordning så vi kör lite sånt här innan vi (alltså jag och Dolly) sluter våra ögon ikväll.

1 kommentar:

  1. Ha ha! Jag minns när jag, Karin o Nea (plus nån till) var o handlade i Väsby C o jag hittafe Nea i frysdisken bland torskblocken...eller för all del när Nea klättrade uppför några vattenledningar i min lägenhet och hon återfanns strax under taket! Det var tider det :-D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!