torsdag 3 oktober 2013

Min personliga hygien...

Har nu en tid fått stå tillbaka och jag dras numera med hårigare ben än en hobbit, och jag duschar när det börjar klia, men ändå ligger fokus inte på pedikyr, naglelfix eller benvaxning. 
Hårda hälar jobbar bättre tänker jag när jag för fjärde gången idag fyller bilens tomma utrymmen med byggplast och träspill. 
Håriga ben håller värmen bättre så här när sommaren gått över till oktober, och de eventuella naglar jag skulle ha haft hade varit avbrutna och händerna är ändå fulla av stickor och med begynnande förhårdnader och valkar.

För jag vill ju att det ska vara snyggt och prydligt och lättjobbat för pojkarna, samt för de som tvingas ut till vårt hus för att beundra det. 

Så här fint är det nu: 
Garaget är på plats och parkettgolvet är lagt i nästan hela nedervåningen.

Varje dag händer nåt nytt:))
Soligt kök. Märk skåpen som är borttagna till vänster i bild. 
Enorma golvytor kommer slipa av det värsta av grevehälarna. 
Och så på eftermiddagen, en garageport!

Funderar på att ta veckans dusch nu ikväll faktiskt. Innan jag ruttnar helt. 
Men "Frodobehåringen" får stanna. 
För tillfället.
Måste dock fixa det innan jag åker på glammig tjejtripp till Barcelona om elva dagar. (Och kanske, kanske mina första gelénaglar på ett och ett halvt år.) men bara kanske. Det är ju så roligt att göra andra fina men sååååå tråkigt och trist och bara...tråkigt, att fila på sig själv.

Men sen! När jag bor i det där vackra huset där allt är nytt och fräscht så måste jag börja hålla stilen igen. 
Annars kan jag ju lika gärna stanna här i sunklägenheten. 
(Som förresten är mer ostädad och kyffigare än någonsin.)
Här kommer några bilder från i helgen då det faktiskt plockades undan en del eftersom jag hade sprutdoktorn på besök och bjöd in på kaffe med hembakt morotskaka  (Nea ställde upp med bakningen) och en liten spruta.
Underst i en kartong ligger My presciousssss. 
Lillemans "rum" ligger till höger om soffan... Och tavlan är käckt på sned.
Nämen låt mig presentera mitt arbetsrum... Lite som Harry Potters smyg under trappan.
En av dessa jävla högar av papper som jag lyckas ha framme överallt jämt och ständigt.

Ja det var en liten presentation av vardagsrummet/barnrummet/arbetsrummet det...

Ja, jag kanske inte är så ren men jag har en helt rynkfri och jävligt snygg panna😜.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!