lördag 2 november 2013

Betongskivor och Ikeamontering


Bänkskivor primade två gånger
Bänkskivor med ett lager puts
Radio som stått och brusat och bara blivit dammig pga 0 (noll) mottagning i gamla skithuset. Här i drömkåken däremot, poppas det fett. 
Chrisse och M monterar Ikeakök för fullt

Dolly hjälper till...
Köksön som ska slipas och impregneras och vaxas när de andra skivorna är klara.
Det här stora serveringsskåpet ska vår Jocke på Hantverkskompaniet få slutföra nästa vecka.
Nea slutade vara bakis och anslöt sig till resten av familjen.
Hon brås på sin far, ger sig INTE förrän det är klart. Jag har en tendens att ge upp och börja delegera (läs domdera och peka med hela handen alt. klaga högljutt och autentiskt på ond kroppsdel) jobb som jag inte pallar med. 
Men inte mina älsklingar. 

Betongputsen börjar torka blir spännande att se hur det ser ut i morgon.

Sen MÅSTE jag fixa upp kaklet på väggen. 
Och hitta ett tillräckligt stort matbord så vi får plats alla 20 som firar jul hos oss i år.

Måste sova nu för jag börjar 07.00 i morgon. Piiiip!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!