torsdag 31 oktober 2013

Var är alla???

Kommer till huset igår och ingen som skulle varit där och fixat med övervåningen har setts till på hela veckan.
Blev rätt så himla irriterad. 
På tisdag ska våra killar kunna regla dra el och vatten och bygget har stått stilla i en vecka!
Nä, inte okej!

Några samtal senare lovade de att det ska vara klart i tid. Men då blir jag osäker om de kommer hafsjobba nu när det blir så bråttom.

Fönstren som vi skulle sätta i garaget kostade 5600 styck utan spröjsar, så jag köper egna på Byggmax istället, de kostar 3090 och 399 för spröjs.

Var i huset igår kväll och slipade och primade bänkskivorna. 
Nea kom och hjälpte till och sen monterade vi ner köksluckorna och satte in hyllor och planerade garderoberna.

Vi var hemma sent, klockan hann bli ett på natten.
Då tog jag en staropramen och en ölkorv till supersen middag.

Idag har jag först haft en ny nagelkund på morgonen, sen åkte jag och hemtjänstade i en timme och sen var det dags att rulla vidare mot Vallentuna och en massa små zombies.

Det var en halv aula som var fylld av små, lite större och stora som tagit sig tid att göra nåt extraspännande så här i halloweentider på höstlovet. 

Tror jag blodade ner över trettio ungar idag. Läskiga blev de. Och fula. 
Bilder kommer, jag hade fullt sjå att göra köttiga sår och ruttna tänder så en dam från ABF fotade.

Innan jag åkte till Vallentuna hade jag dock en stund över och hur tillbringas en sådan? Jo all tid från vårt hus känns som bortkastad tid. Jag är precis som att jag är nykär. Vill inte åka hem. Det var ett jäkla liv när jag kom fram och fullt ned bilar på uppfarten. Så med klapprande klackar travade jag med jätteihopknipta läppar och mitt ena ögonbryn högt mot hårfästet iklädd min bästa passivtagressivasnartsmällerdet-min och sa: "Nämen vad trevligt att se eeeer! De såg lite generade ut och förklarade att de var tvungna att spika läkt på nåt annat hus på grund av vädret.
Nåt.annat.hus.??? 
Det finns väl bara ETT? 
Nämligen vårt!!! 

Kanske överdriver jag lite nu, men det är som att min hund (som klarar sig fint i ett par timmar)skulle lämnas ensam i flera dagar för att någon annans hund behöver en promenad. 

Bilder från köket kommer snart, jag har helt glömt att ta foton. Och vadå, ett till kort på spånskivor är väl sådär upphetsande. Men snaart... 

Det kommer bli helt underbart. 
Sen har jag börjat bli lite hemlig av mig så nu när det börjar närma sig är det nästan mer så att jag vill att de kommer när det är klart. 
Så avtäcker jag liksom "tadaaaaa!!!" 
(Och sen svimmar alla av hänförelse eller börjar gråta och tala i tungor eller så.) 

Nu sen vi fick lämna åka-till-tomtstadiet för åka-till-huset stadiet var ju toppen men huset i all ära, nu längtar jag till jag säger till Dolly "vi åker hem" och hamnar på slutdestination Björnbärsvägen.

Ska visa mer av betongen också. 
Tänkte ta lite steg för steg bilder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!