onsdag 18 december 2013

När inte udda kan vara jämnt...

Vi har fått en faktura på åtta timmars extraarbete från Engbergs Måleri AB från Uppsala. 
Engbergs Måleri AB som satte upp min fina rusta tapet i vardagsrummet och var tvungen att måla under. 
Extraarbete, javisst. 
MEN samma målare behövde INTE göra NÅGONTING i hall och kök eftersom vi satte pärlsponten där. 
Och Torgrim har lååång hall med många dörrar och ett stooooort kök.

Dessutom inte ett enda andetag om detta innan. 
Bara en jävla räkning. 

Jag har själv tapetserat förut med rustatspet och skulle nog säkerligen ha fixat det igen om jag VETAT att jobbet skulle kosta mig en tredjedels månadslön.

Ärligt talat!

Borde skicka en faktura på alla de ospacklade och otapetserade kvadratmetrarna bara för det  
Då går vi garanterat plus.

Inte var de där en dag extra för att fixa det där. Det VET jag.
Eftersom jag hade vilka dagar de skulle vara där uppskrivet.

Snålt när inte udda kan vara jämnt.

Sånt gör mig SUR!
Jättesur.

(Undrar om Älvsbyhus vet om det, annars gör de förhoppningsvis det nu. 
Det reflekterar ju inte positivt på dem, och andra duktiga målare finns det väl gott om.)

Emotser en kreditfaktura.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!