måndag 6 januari 2014

Linda

Det finns inte superlativ nog att beskriva denna underbara människa, som jag stolt räknar som min bästis.

Linda är otroligt populär, snäll, smart, vänlig omtänksam, klok, medmänsklig och den allra, allra roligaste människan jag vet.

Hon är nog den roligaste tycker ALLA som träffar henne, för hon är fullständigt hejdlös. 
Hon går knappt att ha i möblerade rum när hon sätter den sidan till.
Hon bjuder på sig själv till absolut MAX.

Trots att hon så många gånger själv har så mycket att göra, så lite egentid, och så många andra som vill ha hennes uppmärksamhet, tar hon sig alltid tid (när hon svarar) att lyssna, verkligen lyssna, komma med goda diplomatiska råd och hon har förmågan att sätta sig in i situationer som ingen annan. 

På Facebook knäcker hon med sina sjukt roliga statusar om sin skrikande lilla minibil, och sin oförmåga att inte äta choklad, misslyckade adventspresentletningar som hon glömt att hon gömt i ugnen och sen kommer ihåg det när brandvarnaren tjuter och hon tar fram de förkolnade resterna av en studsboll. Helt galna saker som hon gör på jobbet...
Det går inte att återge alla hennes tokigheter, för de är oändligt. 

(Många inbegriper ingående beskrivningar av kroppsljud.)

Hon träffade sin man när hon var 14 och när hon fyllde 40 var hans hyllning till henne något av det finaste jag hört. 
Kan fortfarande få en klump i halsen när jag tänker på det.

För precis som alla andra inklusive deras tre pojkar så älskar de henne gränslöst.

Så här samlad och söt vill hon gärna vara  
(Och är korta stunder)
Här är hon dessutom sminkad av moi.

D O C K.
...är det aldrig långt till det här.
Eller den här posen som jag tror att ingen missat eftersom den dyker upp så fort nån tar fram mobilen/ kameran och tänker trycka av...
Hon har mycket dåligt inflytande på min egen dotter. 
Här står jag och försöker se söt och Leilaaktig ut och har ingen aning om vad Linda får henne att göra bakom min rygg...

Men ändå, Linda, du är nog något av det bästa som producerats i Väsby.

Och för att citera dig: 
Tjyss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!