söndag 12 januari 2014

Sweet sunday

Har jobbat, men det var ju inget nytt. 
När jag kom hem tokplockade vi undan saker, Nea bakade en kaka och ljus tändes överallt eftersom L8 skulle göra allvar av sitt hot att komma och våldgästa oss. Hon hade dessutom med sig tulpaner, som hon hoppades var tillräckligt krispigt vita. Det var de.

Och folk som hälsar på är ju för oss nyinflyttade husbyggare, det bästa som finns, eftersom man återigen då får ta "the tour" och stolt visa upp vad man åstadkommit och känna sig mallig. 

Det bästa är alla ohhhh, ahhhh och såklart primalskriket som garanterat kommer när man visar garderoben (gäller dock inte killar).

Så M ligger i soffan (den som redigerats bort på bilden och kollar nåt på datorn.

Men erkänn att blocketfynd och Ikea kan bli rätt mumsigt.
Älskar soffbordet! 500:- på blocket.
Dessutom mina TURKOSA sidenlampskärmar från Laura Ashley och det blev inte så konstigt sken som jag befarat.

Själv har jag dragit mig tillbaka till övervåningen och ligger och läser i en av divanerna. Dock är jag inte med på bild men flyttkartongerna fick vara med på ett hörn.

Snart ska det upp tapeter också och det kommer bli ganska ljust grått där det inte är vitmålad råspont. 

Den här tapeten från Midbec får det bli.
Krokodilskinnsliknande, kommer bli så coolt. 

Klarade inte riktigt av alla de romantiska tapeter som jag försökte hitta eftersom jag inreder lite som Brasse från fem myror bakar en sockerkaka. 
(För dig som läser min blogg men är för ung för Magnus å Brasse å Eva, kan jag berätta att han bakade en sockerkaka med det han gillade bäst i, och det var kola och korv) 
Smaklöst- kanske men jag ÄR våg och vågar KAN inte välja.

Har snott bilden från nätet.
Jag har lika ambivalent musiksmak. Förr, alltså innan Spotifty och sånt kunde man köpa cd-skivor från såna där postorderföretag som liknar bokklubbar. Man fick välja en massa cd-skivor och mitt ex som tyckte att jag skulle välja en stil höll på att dö när ett av de där köp- fem- betala-för-en paketen dök upp. 
Anastacia, Scorpions, POD, Dolly Parton och Barbados.
Ja, ja jag säger som Renée, "allt gott går att blanda"

Nu måste jag läsa horoskopen i söndagsbilagan och se om det kommer hända nåt spännande så jag vet vad jag ska förbereda mig på här i min myshörna.

Vet att jag säger det jämt men jag ÄLSKAR vårt hus!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!