tisdag 25 februari 2014

Vi är amish!!!

Skrek jag mot dörren när jag satt fast med nåt och M öppnade dörren till en tjej som kom från Viasat.

För vi har ingen TV (jodå vi har en massa TV-apparater). Vi har även beställt en massa extra TV-uttag så att vi kan koppla in alla våra TVapparater i.

Vi glömde bara en sak... En liten petitess.

Man ska tydligen kunna ta ett långt snöre bakom apparaten och koppla IN den så det kommer rörliga bilder via ett inkopplat antennuttag.

Ett sånt som vi glömde.

Så eftersom vi då ska koppla in fiber, (ja det innebär även noll internet) som tar hundra år, så lever vi här, utan att ha sett en enda OS-final eller melodifestival om jag nu inte råkar vara hemma hos nån annan vid just den tidpunkten.
Vilket jag iochförsig oftast är.

Annars går livet sin gilla gång...

Eller nä, årets underdrift, det rusar på i hundraåttio, som vanligt.

Jag och Linda bestämde oss för att ha ett Afternoon Tea-party, mest för att bräcka varandra i vem som bakar bäst. 
Och det där har gått lite överstyr nu så vi är mer än tjugo tjejer, och vi har tant-tema. Så här inhandlas det öronclips och hudfärgade nylonknästrumpor och lånas hattar och rosa pärlemoläppstift för brinnande livet. 
Det ska bli så kul. Vi kommer att varva sötsaker, gurksmörgåsar och scones med förhoppningsvis stora kvantiteter alkohol. 



Den här underbara bilden hittade Linda på nätet och den blev startskottet. Så detta är nu den satta ribban.

M är i Åre med Lilleman och jag håller på att tvätta allt och ja, jobba ihjäl mig lite också faktiskt. 
Idag var dagen som min älskade snickare Jocke (Hantverkskompaniet) skulle vara tillbaka efter jobb på annan ort och allmänt omhändertagande av sjuk fru och barn. Som jag har längtat!

Så halv åtta i morse kliver han in när jag står i vardagsrummet och drar på nytvättade överdrag på soffan. 
Jag slår ut med armarna, och skriker VÄLKOMMEN!!!
Och så kommer han inte in utan kilar bara snabbt upp för trappan.
Bra där, det var inte Jocke. Det var plattsättarens förskrämda lärlingskille i dunklet...
Så jag förvärrar givetvis galnakärringintrycket med att ropa hur det egentligen förhöll sig. 
Han svarade inte.

Sen kom han. Den efterlängtade.
Och fastän vi beställt fel fönster så löste han det.
För det var väldigt viktigt att de satt uppe just idag. 

Och då gjorde de det.


I övrigt håller jag på med detta:
Aaahhhhhggghh! Udda pojkstrumpor. Fjorton udda pojkstrumpor faktiskt...

Varför försvinner bara inte BÅDA på en gång ????? 
Så man slipper reta sig??? 
Fatta hur mycket pengar. 
Plus att de är tvättade!
Av moi. 

Chrisse har satt upp gardinstänger och hängt upp gardiner och bytt till nya lakan som vi köpte i lördags. Själv:) alltså bädda kan han sen tidigare, men hänga upp gardiner, var första gången och det blev så bra. 

Nu ligger jag i sängen och bara beundrar mina fina fönster från insidan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!