onsdag 19 februari 2014

Slutty Brownie recept


Här kommer receptet på kakan som gett mig vänner för livet och fått människor i min omgivning att gråtande be mig om ursäkt om de någonsin verkat som att de  tvivlat på graden av min huslighet.
Dock är det dessvärre slut på det nu när jag lämnar ut receptet här. För den är lätt. Så lätt, att den direktöversatt ÄR slampig.
Så lätt att vilken unge som helst kan göra den. (Hehe, nä, skojade till det lite nu men en åttaåring som bakar är ju faktiskt gulligare) 
Min gruvligt snygga kavel från Anthropologie i London. Inte för att den ska användas, men den blir bra på bild:))


SLUTTY BROWNIE 
Steg för steg: 

Lager 1:

1 ägg
2 tsk bakpulver
Drygt 1.5 dl smält smör
3 dl vetemjöl
1dl vitt socker
1 dl brunt (farin) socker
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
Ordentligt med hackad Marabou mjölkchoklad.
Blanda ihop allt till en kaksmet. 
Bara lite smör och socker och vitt mjöl, inga kalorier alls...
Hacka chokladen, och blanda i kaksmeten.

Ös ner i en form och platta till.

Lager 2:

Oreos
Lägg på världens mest sålda kaka så det täcker.

Lager 3:

1 dl kakao
1 dl kokande vatten
1 dl smält smör
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
4 dl socker
3 dl vetemjöl
1 nypa salt

Och sen skjuts in i ugnen! 
En timme på lite över 175 grader.

Lycka till med baket!!!

Och tack Nea för att du googlade fram receptet och provbakade det. 
Har lagt på mig cirka tre kilo sen dess. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!