onsdag 16 juli 2014

Sa jag Napa Valley?

Här liggs det vid poolen idag men där vi bor nu är så långt från lyxlivet i New York och Vegas som det kan bli. 
Inte heller mysatmosfären på det gamla hotellet i Williams Arizona eller sunkmotellet med pappersväggar a la skräckfilm, i Turlock.

Nu bor vi en bit utanför Napa Valley och här har de pool. I en stad som heter Fairfield. På ett motell som är ungefär som scandic i Sverige. 
Så vi chillar vid poolen och håller på att skratta ihjäl oss. 
Vi hör knappt vad vi säger när vi ligger vid poolen, hotellet ligger lite nära nån motorväg och det dundrar rätt rejält.
Avslappnat? 
Ja, efter gårdagens strapatser i vildmarken är ALLT avslappnat.
Vem behöver vågbrus på semestern när man kan höra långtradarsus;))
Sen åkte vi iväg och åt på Red Lobster. Alla restauranger verkar vara kedjor här, ganska lika med med nån egen twist.

Red Lobster serverar skaldjur och håller en betydligt högre standard än donken som vi för övrigt svurit på att inte gå till.

Det var iallafall väldigt gott.

M bokade vintur och så hade han tänkt sig att vi skulle ha en riktig finmiddag på ett svindyrt ställe i Napa som heter French Laundry och som har tre stjärnor i Guide Michelin. 
Vi har tjafsat en del om det där, för notan går på ca 5000 för oss på ett sånt ställe.
Jag är lite mer pragmatisk när lyxliraren håller på, men jag blir ändå stressad. Särskilt när man bara ska äta upp pengarna. 

Det gör mig galen, när han har hybris.

Då måste jag ringa Mickis igen så hon får tala om att jag bara ska slå dövörat till och säga "Jaja det blir bra det där", vilket vanligtvis funkar.

Så lyxnisse ringde och tänkte boka bord för två, tills idag medan jag låg på sängen och bet på plastnaglarna och mördade honom på olika smarta vis i mitt huvud.

Absolut vi var varmt välkomna till French Laundry två personer om vi kunde komma 16 september:))

Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Dolly fick nytt koppel. Det finns liiiiiite mer att välja på här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!