söndag 3 augusti 2014

Bröllop och sandaler

För cirka ett år sedan kom det ett brev från London, som det stod "save the date" på. 
Jag fattade ingenting, och blev ju genast tvungen att googla på vad det betydde.

Det betydde att min kompis Lina, som bor i London sen några år tillbaka och hennes sambo Brian, skulle gifta sig, och att vi förmodligen var bjudna!!! 
På hattbröllop i England...

Sen lite senare, när vi hälsade på dem och gick på deras coola favoritpub och tittade på deras fantastiska lägenhet som har egen trädgård (i London!) fick vi veta att så inte var fallet och att bröllopet skulle gå av stapeln här i Sverige.

Det gjorde det igår!

Vilket fantastiskt bröllop!!!

Men mer om det senare.

Jag gjorde Linas brudnaglar på fredagen, sen hade vi bjudit över Mickis och Niklas på sill och nubbe. 
Eller som jag sa till Mickis, ta inte bilen det är ingen finmiddag,vi ska inte tugga med stängd mun, vi ska bli fulla. 

Och det blev vi. 
Och kul hade vi fyra. Hysteriskt roligt.

Så kul att jag morgonen efter på Facebook kunde läsa att Niklas inte fått med sig sina sandaler stl 43. 
Kunde vi hitta dem? Hehe nääää de stod precis mitt där i hallen där han lämnat dem och barfota tagit sig hem i taxi.


Jag vet inte varför, förmodligen är jag inte helt som jag ska. 
Men sandalerna fick följa med på Lina och Brians underbara bröllop. 
De följde med hela dagen och förevigades och lades ut på Facebook.
Vi fick rätt många kommentarer och många som följde sandalernas äventyr en solig dag i det vackra Stockholm.

Började med att de tjuvkikade på naken karl.
Sen åkte de bil, pendeltåg och handlade vatten på Centralen.



Alla gäster hämtades upp med båt utanför stadshuset
Vi fick lite snacks och bubbel på vägen 
Själva bröllopsceronin hölls i Drottningholms slottskapell.

Alla vi gäster fyllde det vackra kapellet det var varmt. Men för brudparet var det värst. 
Linas otroliga klänning hade många lager fotsitt tyg, Brian är av skotsk härstamning. 
Han bar traditionell kilt. 
Hans kläder var av ULL. 
32 grader varmt. 
Dock tror jag att han bar kilten utan något under :)

Alla brudar är vackra, men Lina var nog vackrast av dem alla. 

Efter vigseln, gick vi tillbaka till båten och nu satt en stråkkvartett och spelade vackert, mer bubbel och gott tilltugg.

Vi åkte genom ett varmt sommarstockholm mot Vinterviken, där festen skulle hållas.
Vilken fantastisk lokal!!! 
Jag som älskar tegel. Det var så vackert.


Maten presenterades av superkocken Markus Aujalay.

Vi hade så trevligt!!! 
Det var så gott, välplanerat och roligt.

Lite karnevalsrytmer mellan rätterna. Trummorna dundrade rytmiskt
Smart drag, M hade börjat gäspa men efter lite rumpskak av dessa dansanta damer mellan borden, vaknade han till liv igen. Män.

När det var dags att åka hem stod det värdar och skickade iväg oss i förbetald taxi hem, har väl aldrig varit med om något så lyxigt!!!

Sandalerna då?
De sitter som en smäck, på prinsessan för dagen!!!

Tack Lina och Brian för ett minne för livet, att få vara med på er dag var en ära.

Och tack Niklas, för lånet! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!