söndag 24 augusti 2014

Helgmåsten

Vi borde verkligen måla klart huset. 
Alltså verkligen.
Snart har vi gjort 2 skittrista lager, men det tredje och sista färglagret hade vi tänkt att våra nära och kära skulle få hjälpa oss med. 
Och eftersom vi gifte oss ipsvips men ingen var bjuden tänkte vi ha nån slags fest för att fira det.
Så vi slår ihop det och ska ha målar/ bröllopsfest om två veckor. 
Jag måste ta ett allvarligt snack med vädergudarna bara, för regnväder är strängeligen förbjudet. 
Sen så måste vi ha ett partytält, en extra grill någon extra stege eller två och en massa penslar.
De kostar 60 spänn styck, så det får jag nog åka ner till Byggmax och deala om, jag som är så bra på sånt.

Men vi borde som sagt börja tänka på att göra klart, det vi tänkt, så att det bara är att sätta igång. 
Men...
Förra helgen var jag sjuk, och förutom ett litet gästspel på Vita Villan,där jag stod i feber och influensa, så jag knappt uppskattade snyggsakerna, låg jag ner, så någon målning blev det inte. 
Susanne (Vita Villan),har börjat med Odd Mollykuddar och plädar och sånt. Gaaaah!

Dessutom var mina barns farmor här och övningskörde med Chrisse hela helgen och stannade över. Hon är den mest energiska människan jag känner, hon jobbar fortfarande heltid fast hon är 76, och när hon inte övningskörde med barnbarnet, ställde hon sig och strök alla M:s skjortor. 

Och eftersom M numera, sen i juni, är varannanhelgpappa, så var Lilleman här.

Inte läge för målning med andra ord.

Den här helgen är däremot perfekt. 
Vi har fått låna en byggställning och den borde väl vara enkel att sätta upp. 
Men..den ligger fortfarande i delar på baksidan.

Och den här helgen är det sviterna efter en mycket rolig, men framförallt mycket blöt kräftskiva som Linda och Heinrich hade i fredags. 
De gör jämt så snygga, roliga och kluriga saker. I burken med borrat hål, är det en iskall jättegod och mycket alkoholhaltig fördrink.
Jag och Janne, städat och fint i början av kvällen.
Lite senare på kvällen...
Fortfarande ganska städat.

Förutom kräftskivan, så hade jag ett mål till den här helgen. Det var att packa matsäck, gå ut och njuta av skogssus och promenera i naturen med svampkorg och kniv, för att komma hem fullastade med kantareller.

Vi gick ut i skogen. 
Satte oss på en sten och åt vår medhavda matsäck från McDonalds drivethru.
Svamp hittade vi också minsann.
Vi tror att det är en fårticka och en Karl-Johan. 
Ska googla på nån svampsida vilken dag som helst nu.

Idag, söndag, gör vi ett nytt försök i svampskogen och struntar i målning.

Dessutom kommer Mickis hem efter 10 dagar av tystnad och meditation på nåt som heter Vipassana. 
Det ska bli mycket, mycket intressant att höra hur det varit. Om hon orkar prata så värst, man kanske måste starta lite långsamt i början. Är så imponerad av människor som klarar sånt där.

Nästan all min vakna tid har gått åt att fundera på en tårta som jag ska prova mig på så fort mina smaklökar vaknar till liv igen.
Nämligen den här:

Men jag s k a bli bättre och börja springa och köra nåt yogapass då och då med start efter att jag slutat snora och huset är målat. Och jag har ätit den där tårtan.
Amen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!