måndag 20 oktober 2014

Köksstolar i olika färger


Jag har så mycket jox, smålampor, tavlor ljuslyktor etc. 
Så när folk frågade inför vår målar-bröllopsfest vad vi önskade oss så sa jag (för en gångs skull utan att känna mig "Nämeninteskani") att jo, kom inte med fler fruktfat eller burkar för massor av pengar, vi önskar oss nya köksstolar.

Och det fick vi!!! 

Jag ville ha samma New England inspirerade stol som de jag har vid köksön.

Här står sex st men vi beställde även två st svarta.

Tanken var att jag skulle uppfylla min dröm nämligen stolar i olika färger. 
Den drömmen har jag haft sen filmen "When a man loves a woman" kom ut, typ 1994.
I deras stökamerikanska hemtrevliga kök står stolar i olika färger.

Vi hade (min exman och jag) vid den tidpunkten fyra rätt så fula furustolar och jag vågade mig inte på att måla dem helt i olika färger, fick nog inte heller, men jag målade en liten "blomma" på varje stol i den tidens färger. Stolarna var dalablå, blommorna blev naturligtvis i den andan dvs solgul, faluröd och mossgrön, typ.

Country, hette stilen då, och det var kossor och solrosor till förbannelse, och rutiga gardiner med omtag.

Jag har dock våndats en del. 
"Är inte vitt bra och enhetligt ändå... 
Fast svart! Svart är ju min favorit!"

Men nej, ska det vara så ska det och vitt har vi ju ändå kräksmycket av här hemma. 
Både inne och gggaaahhh, ute.
(Påminn mig om att hellre ringa runt till varenda litau eller polack nästa gång huset ska målas, om jag så måste gå på kvällskurs i språk, än att måla själva.)

Så. Jag började till slut...


De två vita stolarna i bild kommer att bli en turkos, lite starkare än den på bilden, och en orange. 
Det är två snarlika stolar men en är ljus turkos och den andra är mintgrön, det syns bara inte på bilden.

Nu väntar en TUNG arbetsvecka för mig.
Dessutom är jag just nu tungsint, vresig och folkskygg.

Men jag har börjat träna iallafall!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!