lördag 15 november 2014

Oslo

Eftersom inte Nea verkar komma hem till Sverige, och således berget inte kommer till Muhammed så får jag väl nu bita i det sura ledsna äpplet och åka till henne.

När jag var liten drog man Norgehistorier om exempelvis att det stod max hur många varv man får åka i en rondell i Norge, ontsåvajter. 
Och nu bor min enda dotter i Oslo. 
Hux flux var hon vuxen och vill inte komma hem till mamma.

Så jag och hennes lillebror satte oss i bilen tillsammans med farmor Ulla-Britt och tog en roadtrip till Norges huvudstad.
Chrisse övningskör.

Vi tog två stopp på vägen, körde lite fel men tråcklade oss fram till hotellet.

Väl där kom Nea och mötte upp oss och vi gick till ett superbra tapas-ställe och åt...ja tapas.

Dessutom har hon träffat en kille.
Honom fick vi träffa igår "hyggelihyggeli" sa han när han tog i handen. 
(OBS såg ingen skymt av lusekoftor nånstans)
Idag lördag har vi gått runt i Oslo. Handlat lite julsaker och frusit. Jag tog visst på mig lite för tunna kläder idag.

Drack en pina colada, det måste ju selfiemästarinnan ta kort på förstås.



Karl Johans gate.

Min fina vackra stora flicka. Är så glad att jag kom hit. Träffade nye pojkvännen, tjejerna som du delar lägenhet med och fick se hur du bor. (Mamsen befarade knarkarkvart a la Trainspotting, men det var så långt borta från det man kunde komma) och istället väldigt mysigt och tjejigt.

Jag är så glad att jag kom hit till Oslo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!