söndag 19 juli 2015

Altanen också...

Vi har ju inte bara hållit på inomhus. Vi har även byggt altan på framsidan och på gaveln på huset.

Vad bra det blev! 
M ville ju stenlägga hela framsidan och stödmura och kostnad för det skulle bli... Väldigt mycket pengar.

Dessutom är sten för hårt mot huset tycker jag.
Den här gången fick jag bestämma och eftersom det jämt är jag som hittar hantverkare (i bekantskapskretsen) och håller i det så bestämde jag att vi skulle ha altan.
Med kryss-staket för den rätta känslan. 
Och sophus så att vi kan sopsortera och slippa se kärlen.

Vi tänkte nog att det skulle bli som en lång smal spång eftersom huset står i framkant på tomten. (Hade vi vetat att det inte var en massa sprängning hade vi inte placerat huset så, för solen är på framsidan mestadels, men nu får vi göra det bästa av situationen).
Men när vi inte hade en mindre rullstensås mot grannen så blev det helt annorlunda.
Och enormt!


Det doftar helt underbart.
Sophus. Det är nu vitmålat inuti. Av mig.
Ny trappa blev det också. 

Sen byter vi ytterdörrar. M tycker att jag är helt störd som byter ett och ett halvt år gamla dörrar. 
Men det blir snyggare med kontrasten mot det vita. De gamla såg gulbeiga ut.

Och i ärlighetens namn är orginaldörrarna inte snygga och inte särskilt moderna, tycker jag. 

Dessutom ser man båda vår entrédörr samt dörren till groventren när man går förbi och då vill jag ha enhetliga dörrar.

Köpte våra på kampanj på skånska byggvaror.


Jobbar idag i sommarvärmen, 12 grader noll sol. Och jag har namnsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!