fredag 9 augusti 2013

Var hemma..

Hos en kollega igår, som byggt ett enplanshus från Älvsbyhus modell Tyr.

Så trevligt hus och rymden var enorm. Hon skojade om att hon till en början fått ont i fötterna av att kunna gå så långt mellan allt istället för att kryssa mellan möbler och väggar. 

Det är helt sjukt att det närmar sig så snabbt nu. 
Jag är inte trevlig att ha att göra med och jag skäller och gnäller på M. 
Jag stressar upp mig i onödan för att vi: har köpt för stort hus nu när mina barn är så stora. Vad ska vi med alla rummen till när de flyttar? 

Att vi kommer få ett fult intryck av tomten eftersom vi fick ställa jättegaraget på "fel" ledd och det bara kommer bli en massa tak man ser och noll uteplats i solläge.

Att vi inte kommer ha råd, tid och ork att inreda övervåningen, gästhuset till dottern, ändra standardköket lite grann, göra altan,pool, och  öppen spis.

Att ha lån på flera miljoner...

Det är inte konstruktivt att oroa sig som du gör säger sambon, jag vet att han har rätt, ändå har jag hela tiden en klump i magen och svårt att andas. Och blir arg.
Jag ska träna på att vara här och nu för att må lite bättre. Men det är så svårt för en kontrollfreak som jag. Som är handlingsförlamad.

Och vaddå? Rom byggdes inte heller på en dag vad gör det om inte allt blir klart på en gång. Egentligen.

Längtar också efter att få ont i fötterna när jag går långpromenad mellan badrum och kök.

Kanske är jag extra känslig just nu för att jag tagit beslutet att vår lilla Blondie ska få flytta till ett eget hem, där hon får all uppmärksamhet. En snäll pensionär som kan skämma bort henne söker vi. 
Det är många som ringt och flera bra men vi har ingen brådska, hemmet ska vara rätt annars får hon bo kvar. Det är ju inte för vår skull utan för hennes, eftersom det märks att hon inte längre trivs i vår stökiga familj. 

Men vilka människor det finns som ringer... Och varför blir jag förvånad.

En sjukpensionär med två små barn i lägenhet och som redan har en kamphund tyckte att hon passade perfekt när hon flera gånger läst annonsen på blocket. 

Den personen kunde inte ha en gnutta läsförståelse...


Här är sötnosen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!