fredag 2 augusti 2013

Tantvarning...

Nä jag orkar inte! Cyklade över till Marika för att hon la upp en bild på en frappe (iskaffe) på Facebook. 
Tog en bild. Och sen fixade jag lite med den.

Väl där hade hon köpt tidningen solo. 
Bläddrade i den och kände mig så gammal och ute. Kände inte igen nån kändis utom en liten bild på Britney Spears. Sen intervjuar de en egenföretagande prbyråagentägare typ. Hon är 26! 
Vart tog min ungdom vägen? 
Var är min hippfaktor? 
Och hur kan jag vara så EFTER helt plötsligt? 
Dessutom är det väl skitpatetiskt att börja försöka hinna ikapp nu och försöka se ut som nån Whitney Port eller Lana del Rey (vad nu de har gjort för att man ska känna igen dem) ???

Nä funderar på att följa med min 22åriga kollega till USA och köra korridorfester med sprit i plastmuggar och testa nåt olagligt piller på nåt college. Kanske kunde kamma hem nåt "stilpoäng" på nån wet-t-shirt-tävling.
Åtminstone borde jag dansa i bubblor från en maskin. Kommer ihåg när rökmaskinen blev poppis. Det var ju hemskt hostigt och svidigt i ögonen, och de där såpbubblorna kanske lämnar märken på kläderna man har på sig på discot  (jag vet att man säger klubba numera men för min generation betyder det något heelt annat som jag inte tänker gå in på här.)

Eller så stannar jag bara hemma tror jag.
Det blir nog bäst så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!