lördag 3 augusti 2013

Vaknade..

Jättetidigt i morse av att Elvis ville mysa. Elvis är en självisk katt och vill bara mysa när han kan få ut något av det själv. Allt han egentligen vill ha är mat. 
Klockan fem kom han således upp i sängen, högljutt spinnande och mjaoande och gav oss en "härlig välgörande kattmassage". Trampandes på täcken och bar hud med vassa kattklor. Ingen reaktion.
Då trycker han tassen mot min mun och med ett lätt tasstryck, helt oavsiktligt förstås, fäller han ut en sylvass klo och klöser över min sovande läpp. Okej. Vaken. Nästan. 
Då hoppar han ner från sängen och dunsar iväg mot köket och maten. Men jag somnar om.
Då kommer kattkräket tillbaka... Spinner jamar och klöser över min läpp. MEN JA!!! Jag är nu vaken, förbannad och måste gå upp och kissa. Elvis får en torr skopa whiskas. Tänker somna om en timme. Men hundarna (Blondie) har haft fest i köket och dragit fram hela soppåsen. Igen... 
 Mysig sommarmorgon, matte... Det är kul med djur. Inte.

Filar på blocketannons. En hund som kissar inne varje natt och äter sopor. 
En medskyldig hund som spelar oskyldig utan att ha den minsta talang för skådespeleri.

Bortskänkes. Dum, egoistisk, matfixerad morgonpigg katt! Nån???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!