fredag 9 augusti 2013

Vila i Hälsingland.

Fick låna min systers jättestora hälsingegård och åkte upp i onsdags för att få lite lugn och ro i själen. Tog med min bästis och vovvarna och körde en massa mil. 
Visst är det konstigt att så fort man sticker iväg med bilen blir man hungrig direkt. Jag ska prova den där nya 5/2 dieten nu till hösten (lovar) så inte allting jag har på mig spräcks men nu är det vila för hjärna och kropp så i några dagar ska jag inte tänka på kaoset där hemma, eller jobb.

Igår var vi i Bollnäs och shoppade. Inte på några fancy ställen utan på 1. Albert och Herbert, Karlssons och norrlands flaggskepp Dollarstore pillit pillit satana. 
Gjorde av med massor av hundralappar på varje ställe, så int blev dä så himla billigt till slut. 
 
Sen åkte vi till Växbo krog och åt middag.
Så vackert 
HERREGUD vilken god mat vi åt. Föll fullständigt i paltkoma efteråt och kläderna måste ha krympt minst en storlek. 
Här är jag, the typical Inga of Sweden.
Dock skrev en kompis på fb Olga men hon bor numera i Thailand så hon kanske har glömt att Olga, det är en ryska det. 
Vilket jag påminde henne om. Då ändrade hon till Helga. Som ju är TYSK!
Jaja jag ser väl ut som en stadig tyska med flätor, svällande behag och armar starka nog att bära en massa ölstop än en Inga som jojkar på fäbodvallarna och dansar schottis.
Vi kör på väl på Helga då. 
Måste banta innan jag kan börja ens tänka på schottis.
Fem/två metoden here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!