fredag 6 september 2013

Att drabbas av latmask

Eller inbillningssjuka. Det är vad somliga har.

Och vissa läkare verkar köpa det...

Filåååååt. Dum, egoistisk sambo (dvs, jag) tar tillbaka allt ont jag sagt om möjlig hypokondri och lovar att inte knorra när tvätten inte är hängd på upp till tio dagar.
(Högst!)


Eftersom helgen består av jobb går jag nu och lägger mig. 
Med en äldre man vid namn Ove.

Ove är 59 år. Ove kör Saab.
Ove är bitter, grinig pettimäter .

Jag känner en stor värme för Ove.


En underbar bok som vi har som septemberbok i vår nystartade bokklubb.

Vet inte om jag vågar skriva det på grund av att jag inte har bestämt mig för om en bokklubb är sådär härligt amerikanskt Oprah-aktigt där vi sitter vid en skön brasa och dricker te från jättestora muggar medan höstlöven (lönnlöv naturligtvis)och alla har en virkad pläd runt benen,  när vi pratar om Ove. 
Med ljussättning som gör våra perfekt fönade hår till glorior.
Eller känns en bokklubb mer finska pinnar, brysselkex, blåblom,  höstregn med snålblåst à la Roy Andersson? 
Utan några stora slängiga  halsdukar och hunterstövlar, men med plisserad kjol och nylonknästrumpa. 


Har inte bestämt mig än. 
Men Ove... 
Honom gillar jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!