torsdag 26 september 2013

Födelsedag

Idag fyller jag år. Somliga tycker att fylla år är nåt att fira men jag hör inte till den kategorin av människor. Särskilt inte när man, som jag, fyller 42.
Kanske beror det på att jag växte upp i Luleå på 70 talet. Vi hade sällan kalas men nån gång då och då hände det. Även hos oss. Men det var liksom inte så viktigt med stora barnkalas.
I tonåren tyckte jag att det var roligare och när jag fyllde 17 var vi jättemånga hemma hos oss. Den födelsedagen minns jag eftersom en klasskompis sytt igen och stoppat ett par vita y-frontskalsonger med vadd och från gylfen kunde man dra fram en penis i plysch. Sen fick jag en sidenmorgonrock och jättefina underkläder som jag tillochmed hade på scenen i aulan och svepte omkring i och kastade av mig (alltså morgonrocken) i en parodi vi gjorde i gymnasiet, jag var "Nina Skunke". 
Tänk att man en gång trippade omkring i pumps och underkläder från hm på en scen i en fullsatt aula i skolan. 
Galet.

När jag fyllde 23 var jag gift hade ett barn och bodde i hus. 
Det året tyckte min dåvarande make, och tillika mina barns far att hans fru skulle få nåt riktigt extrafint. 
Så han köpte en städvagn. 
Men vilken jävla 23-åring önskar sig, eller ens vill ha något dylikt???

Inte jag iallafall och osexigare present har jag aldrig fått. Dessutom skilde jag mig, (vem vill leva med nån som tycker att det är en bra idé att ge en jävla städvagn till sin unga fru?) Glamourfaktor under fryspunkten. 
"Här älskling, nu kan du städa bra"
Dessutom ser jag nu, att den kallas för svabbvagn. Ännu värre.

Nu idag 19 år senare skulle jag faktiskt  inte bli lika arg och det enda jag önskat mig är saker till huset. 
Jag har en diger lista på sexiga saker:))

Nockdekor är en. 
Detta kommer att göra mycket för att få ett vackrare hus.

Även ett skärmtak över entrédörren in till tvättstugan önskar jag mig.
Typ så här:


Men dra mig baklänges. Har jobbat och bara hunnit skriva halva blogginlägget idag och sen var jag tvungen att först göra naglar på Gittan sen åka och hemtjänsta lite för att sen åka och göra fotvård, plocka upp M från Arlanda och så visa huset för familjemedlemmar. 
Utan mat i magen.
Efter det led jag av total energibrist så vi handlade hem kolgrillsmat och så höll jag på att somna i soffan. 
Då, då var det äntligen dags för presentöppning. 

Jag fick brödrosten jag längtat efter 
Och så fick jag en helt ny rosa dammsugare som jag ska dammsuga mina nya fina golv med. 

Jag blev så glad!!! 
För en dammsugare...
(Och en brödrost)

Sen vill jag tacka alla som ringt, smsat och grattat mig på Facebook. 
Jag känner mig i skrivande stund som hundra år, är så trött. Samtidigt är jag glad över att bli äldre och uppskatta det jag har i livet. 
Dock undrar jag hur jag kunde vara så missnöjd med den där mumsiga 17årskroppen, och varför det måste vara så i livet att man inte uppskattar det man har när man är ung. 

Men det är bra att bli lite glad för städsaker iallafall, nu när man inte längre kan kasta av sig kläderna på en scen och spela Nina Gunke, utan att folk direkt skulle tro att jag försökte härma Lasse Flinckman (ni vet den där tjockisen i After Dark).

Godnatt önskar Sara, en tjej på 42 höstar.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!