söndag 22 september 2013

Jag är så hög på mig själv

Ibland, alltför sällan, jag är ju både kvinna och svensk, men ändå så händer det att jag blir helt kär i mig själv. 
Idag är en sån dag. 

För att jag var helt igenom godhjärtad och stannade på kaffe hos en tant som jag tycker så mycket om, en extra halvtimme så hon fick en pratstund. (Mest jag som pratade iofs, som vanligt). Sen fick jag givetvis  tokstressa och kom hem senare än jag tänkt mig. Men det var det värt.

Sann lycka kommer enligt "byggahussidan" som jag tittar in på då och då nämligen inte genom att äga saker som ett hus, utan att kunna hjälpa andra och det är väl därför jag tycker så mycket om att göra människor fina och att jobba med hemtjänst. OCH att hjälpa andra att hitta rätt saker till sitt hem som DE kan bli lite (kortvarigt) lyckliga över.

Sen blev jag klar med betongskivorna idag och, ursäkta franskan, de blev så sjukt jävla skitsnygga!!! 
Så rått fult stenigt betongiga, precis som jag själv ska ha i vårt kök. 

Så den vita laminatskivan från Ikea ser nu ut att väga TON. Med bara ca 2 mm lager av material. Så coolt.

Att övervinna sina rädslor är väl också en väg att känna sig lycklig på och jag har verkligen varit så rädd att jag inte skulle fixa detta. Och så gjorde jag det. 

Dessutom, kommer vi att gå på bio ikväll och se "Livet de luxe". (Jag valde film)
Ska bli så...hmm..himla intressant att få se slutet på snabbacashfilmerna och nejdå jag hade ingen tanke alls på att Joel Kinnaman  är med. 
På sanning. :))) 

Men det som gör mig lyckligast idag är inte min barmhärtige samaritgärning, mitt skrytigt lyckade betongskivejobb eller Joel. 
För sorry, byggahus.se det som får det att spritta tokmycket av lycka och pirr i min kropp är följande:
I MORGON KOMMER HUSET!!!!! 
23 september 2013. Haja! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!