måndag 16 september 2013

Regnigt ute och sur är jag...

Jag är förmodligen ordförande i PMKK det vill säga premenstruellakärringklubben. Idag ringde jag och muckade med M när han var på jobbet och det samtalet slutade så här kärleksfullt: "Du är ju förfan utvecklingsstörd!!!!" 
Och javisst för att verkligen understryka vilken drömkvinna han har så slängde jag på luren i örat också. (Kommer i skrivande stund inte ihåg vad jag blev så förbannad över.)
Sånt som varje man uppskattar. 
Nu ligger han på soffan med spotify och lyssnar på hårdrock på laptopen. 
Även om jag ställt mig och headbangat och spelat luftgitarr och fuldansat framför honom och verkligen visat på alla upptänkliga sätt att jag uppskattar honom så drar han inte ens det minsta på munnen. 
(Och jag är ändå världsmästare på fuldans.) 
Jag VET att jag inte förtjänar honom. 

Tyvärr, tyvärr inget jag kan göra åt skiten det kommer varje månad, har provat allt. 
Det enda som hjälper är tydligen att träna, men orka!!! 

Idag är det EN vecka kvar till husleverans och det är så overkligt och äckligt och såååå underbart härligt. 

Har även lagt ut en blänkare om uthyrning av min lägenhet på FB idag, känns ändå bäst om det är nån som känner nån som kan behöva någonstans att bo i ett år. 

Sen gjorde jag ett litet besök på Älvsbyhus sida också och fick mig lite matnyttiga tips. 
Tydligen passar inte Ikeas nya kök "metod" att bara byta luckorna i älvsbyhusköket utan det som funkar att byta är det gamla faktumköket. 
Dessutom går det bara att beställa fram till den 30 september, så gissa vem som letade fram artikelnummer och kastade sig på luren och beställde Lidingöluckor hej vilt.
Tur att jag hann!!! 

Jag vet att det blir en massa damm på profilerade luckor, men jag är snart 42 år och jag har drömt om ett lantligt kök i cirka tjugo år.
Jag har ritat, planerat olika kök och fantiserat så länge nu så det får bli dammigt, jag får väl städa lite oftare. 

Helst skulle jag ha rivit ut hela köket och börjat om från början och  satt en bräda mellan skåpstommarna så köket skulle se mer platsbyggt ut. Dessutom skulle jag velat ha utanpåliggande list (sockel) men det är så opraktiskt att slå i tårna i ett. 

Nä det är en dag i morgon med. 
Just ja! Vi bråkade om bilen. 
Rättelse JAG bråkade om bilen som hackar och är dum och gammal och ful och för stor och för dyr i drift. Och dessutom trasig.

Herregud det låter ju som en beskrivning av mig själv.
I morgon lovar jag att vara snällare än idag 
Amen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!