torsdag 31 oktober 2013

Flyttregler

Inför flytten nu så är det stränga regler med vad som ska få flytta med till nya huset.
Har hårt rensat själv men bäst är nog Nea. 
Sämst i gallringsligan är Lilleman.
Sa häromdan till honom att rensa ur en gammal skolpåse. 
Bara skit och skräp tyckte jag och tänkte precis mosa ihop påsen med trassligt garn med fingervirkning, läxpapper, ett par stenar och nån gammal MacDonaldsleksak i. 
Nej!!! Skriker ungen som om jag rivit i någon antik pergamentrulle.
"Men Alexius, det är bara en massa dynga i den här påsen. Inget man sparar.

Vad fel jag hade. Hela sopiga coopåsen var ju FULL av kvarglömda SKATTER...
Men naturligtvis!, hur kunde jag vara så dum så jag tänkte kasta det. 

Och hur kunde jag glömma hur en liten kille tänker. Jag har ju haft en själv...
Faaast...
Måste tänka ut nån djävulsk plan på hur jag ska få ut den där sabla påsen, för över min döda kropp att den kommer över tröskeln in i vårt fina hus.

Och hur jag ska förmå fadern till detta barn (aka hamsterpappan) att göra sig av med lite kläder och skit. 
Iallafall de som hade bästföredatum 2003.
Jag brukar köra med att det är gubbigt och oftast får jag då en reaktion, eftersom min käre sambo lägger sig vinn om att se ung ut. 
(Joråsatteh, han prenumererar på travronden, lyssnar på "ny" musik (som spelades sönder på radion för över två år sen) och frågar m i g om råd vilken kostym han ska ha. Den grå tråkiga eller den andra grå tråkiga svarar jag som inte ser skillnad eftersom jag inte någonsin vänt mig om efter en kostymnisse. 
(Så nä, inga gubbpoäng alls)

Annars kan jag ju tala om att man blir som man umgås. Just nu hänger jag mest med dementa. Och hantverkare förstås. 
Det är ju en glimrande kombo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!