onsdag 6 november 2013

Pärlspont!

Jag dör vad snyggt det blir! Vitt men inte sterilt. Så byter vi foder och golvlister också. Tillochmed våra skeptiska hantverkare medger att det faktiskt blir riktigt bra.
Jag känner mig som en sån där lite vimsig tvprogramsinredare som försöker övertyga olika hantverkare att följa samma väg i fållan som man tänkt sig.
Det är ju inte så svårt, med den snickaren som vi har, om man säger så. 
(Jag ringer bara till hans fru och tjallar)

Vi börjar komma igång med både garaget och övervåningen snart också. 
Snickarna som isolerade fick jobba halvt ihjäl sig för att hinna med. 
Det är hantverkare man skulle ha blivit, det fattar man ju nu.

Foder runt fönster byts ut.
Nea vår egen klippa monterar i serveringsskåpet.
Lampfot från Miljögården, skärmar från watt & veke.

Har inte varit lydig utan jag har flyttat in en hel del saker redan fast jag inte får. 
M surar över att jag är så stressad och odygdig. Hehe. Oops!

Jag frågar bara med min bästa invandrarbrytning: Vasskarrodjörra? Och så kliar jag mig som björnen Baloo sådär under hakan och ser sådär oberörd ut och känner mig som Marlon Brando i Gudfadern.

Och så gör jag ändå som JAG vill. 
Jag är tuffare än somliga tror.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!