tisdag 31 december 2013

Gott slut och gott nytt år!

Varje år (nästan) har jag skålat ut det här jävla skitåret 2001, 2002....2011 ska vi inte ens nämna osv, osv. 
Det är inte alltid just jag som har haft nåt jobbigt att glömma i en massa champagne, men ganska många år har varit jobbiga på olika sätt.

Det här året tänker jag inte skåla ut och glömma. 
Mycket har varit bra. Faktiskt det mesta.

Det enda är all stress som har börjat ge fysiska symptom, ex psoriasis (kul, not) och så har jag nåt mystiskt i mitt ena bröst som jag är lite skrajsen över vad det kan vara.

Dessutom är jag typen som blir (ännu) fetare vid stress. Orättvist.

Jag tycker bara att det är lite dumt av min kropp och själ att de inte riktigt skiljer på vad som är rolig stress och vad som är jättetråkig stress. 

I år har jag fattat att det inte funkar att bara köra över sig själv längre. 

Så gott nytt år alla vänner, släkt, bekanta och obekanta, 2014 ska bli året då jag börjar ta hand om mig själv.
(Ja, Mickis, jag s k a meditera och M jag ska gå på promenader och ja världen jag ska sluta röka, under året)
Och farbror doktorn, jag lovar att gå ner lite i vikt också under 2014. 

Amen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!