tisdag 18 februari 2014

Dagen började bra!

Nea och jag skypeade, jag liggande i sängen med fötterna på Dolly, och hon på en strand i Kambodja, liggandes i skuggan för hon hade bränt sig i solen.
Äntligen hennes röst! Och hennes bubblande härliga elaka skratt... 

Sen har jag jobbat. Det går bra nu.
Förutom att bilen (golfjäveln) måste byta nåt dyrt, eftersom lampor lyser...

Tänkte komma hem och bara ligga på soffan och läsa, men icke! 
SnyggTove kom över och fikade bullar så hennes barn fick träffa Dolly en stund. 
Hon är ganska poppis min vovve och det reflekterar positivt på mig. 

Och nu sitter jag med hårfärg i huvudet eftersom den polska benan är väldigt framträdande (gult hår, svart kant), väntar på att Linda ska slira in i sin sardinburk när jag hoppat ut ur duschen och ta mig till Connies nya hus för att äta tinad bröllopstårta. 
Som världens bästa Lotta gjort.
(Hennes cupcakes i söndags var... en...en...chokladorgasm!)

Här är en bild på tårtan som jag ska moffa ikväll.
Men när jag kommit hem så har jag looovat på heder och samvete att gå på långpromenad med Chrisse. 
Det är bra. 
Så lite kvalitetstid med bröllopstårta skvslpandes i magen, det är riktigt bra.

Däremot gick vår gamla trotjänare, flyttbilen, skräpcontainern och pengaslukaren Volvon igenom besiktningen idag. Bara sådär!
Den är gammal, klumpig och dyr (31000 mil) men jag älskar den. 
Och hur många känner ni som har en bil med inbyggd telefonlur med snurrsladd? Va? 
Hur coolt var inte det när det kom 2004???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!