måndag 21 juli 2014

Milpitas

Ja, här har vi landat efter San Fransisco. In the middle of nowhere. 
MEN med norra Californiens största köpcentrum. Great Mall.

Vi lämnade San Fransisco igår men innan det så shoppade vi lite. När vi skulle gå till bilen hamnade vi lite på fel gata. San Fransisco har enormt mycket uteliggare och bara precis bakom stora köpgatan var det hela kvarter med hemlösa. De känns inte som att det är fara för att vi ska bli rånade eller så men just på dessa gator där de var så många, flera med hundar, många som bara vimsar och pratar högt med sig själva och doften av otvättade kroppar och olyckliga öden var faktiskt väldigt otäck.
Det kändes som att vi hamnat mitt i ett avsnitt av the walking dead.

Vågade inte ta kort, även om det var lockande. Med risk för att både kränka och ställa till med bråk. 
Men skillnaderna på människors utsatthet i detta enormt rika land är skrämmande.

Så vi drog iväg till Twin Peaks där vi kinde se hela bukten från olika håll.
Det blåste så kraftigt så det kändes som att jag skulle lyfta och flyga iväg och landa på Alcatraz. 

Kolla in mina ögonbryn. De blåser nästan bort.

På tal om mina ögonbryn...
Idag var jag till en av alla miljoner salonger för att fixa till mig lite. Vi har varit i sol. Jag blir lätt brun, vilket är bra, för jag vill inte komma hem helt blek även om vi inte är på solsemester. Däremot bleks mitt kroppshår inklusive ögonbrynen och jag bestämde mig för att komma hem lite groomad. Fixade mina ONDA fötter och tog även plockning och färgning av brynen för att pampra mig själv lite efter allt promenerande.
Tjejen som fixade mina fötter såg ut att må lite illa och tjejen som gjorde brynen frågade om hon skulle vaxa mustaschen också. Men jag sa nej till det. Rör inte min musche!!!

Håret är blekt, huden är röd efter en soldag, vår tredje så jag är inte tillräckligt grundfärgad för att slippa den blanka rosafärgen och nu har jag även helsvarta jätteögonbryn!!!

Jag ser inte klok ut!

Mina svartepetterögonbryn och M tog mig till Walmart.
Man måste ju se ett Walmart när man är i USA. 
Det är som Ö&B på anabola.
En hel hylla, bara med pinatas...
Kontrasternas stad.

Nu ska mina ögonbryn, jag menar jag, titta på säsongsavslutningen på Orange is the New black. I morgon är det åter dags att sätta sig i bilen och åka mot Monterey. 

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!