tisdag 22 juli 2014

Monterey

Det var återigen dags att sätta sig i bilen idag. Bilen.. Ja. Det lät så härligt när vi skulle hyra en Ford MustangCab. 
Men den har ju ingen jävla MOTOR!!!
Jag blir (jag kör) omkörd av allt och alla. Dessutom är farten strypt vid ca 130 km i timmen... Det GÅR inte hur mycket man än stampar på gaspedalen.

Men den är snygg:))
Däremot är det plättlätt att köra här trots att det ibland är 6filig väg. Amerikanarna är ganska försiktiga bilförare, inte som Sydeuropa där alla verkar galna. Och inte som i Sverige där störstgårförst råder" och där folk blir som tokiga om man gör fel. 

Åkte ner till Monterey som är en gammal fiskestad där de konserverade massor av sardiner och fiskade och höll på tills fiskarna helt plötsligt surprise, surprise tog slut. 
Då fick de börja om från början. 
Göra om och göra rätt helt enkelt. 

Vi besökte deras akvarium. Det var som så mycket mer på den här resan, helt magiskt.
Alltså, en viss del av USA skulle jag vilja...äga. 
Det är hus vid havet, både de spanskinspirerade och New Englandtypen. Tak av skiffer. Liggande trä. Puts. Tegel.. Luften.
Tallarna. Är de inte redwood med 1 meter i diameter så är det silverpines med ljust silvergrå bark. Eller cypresserna som liksom hukar sig för havsvindarna. 
Och uppblandat med PALMER.
Han är i Stilla Havet. (Kallt)
Trooor det kan vara surfare som äger bilen. 
Annars möjligen nån sektledare. I värsta fall har jag tagit kort på någon seriemördares bil.

Middag... Ja nu har vi varit tillsammans dygnet runt i tre veckor bara M och jag. 
Det har varit toppen. Men nu längtar jag efter andra människor också.
Men när vi kommer hem verkar alla åka. Jag ser på fb hur de förbereder sig. Nea ärvi Norge. 
Mickis till Sandhamn, Marika till Grekland och Linda ska passa grisfarm i Danmark.
På riktigt. Eftersom hon jämt skriver helt galna ststusar på FB räknar jag med att få skratta. Vilket hittepå! 
Vem ska jag leka med??? 
Äh jag ska väl jobba ändå...
Där kom förrätten. Satana god!
Efterrätten...

Nä, hallå HÄR är jag.
Gick på Michaels. Panduro. På. Anabola!!! På riktigt jag är trött på det uttrycket, men man blir galen PÅ RIKTIGT när man shoppat bara lite och har massor kvar och så... Fåringentingmerplats!!! GAH!!!

Samtidigt som man hittar Yankee Candle på 60%rea och de här bästa påsarna på 70%. Tre påsar för 11 spänn!!! Och så är det på gränsen med packningen redan. 
Galen blir jag...GALEN!!! Det finns så mycket man MÅSTE köpa. Ja, måste!

Men nu är det 1 dag i solen i morgon. Sen tillbaka till New York. 
Med 4 timmars mellanlandning i Salt Lake City. Det ligger i Utah. 
Där man får gifta sig ned fler än en (om man är kille förstås). 

Sen kommer vi hem. Och då hoppas jag att vårt hus är helt vitt.
Det var dealen med sonen. 
Inget sommarjobb=hemma och måla huset.

Inte kanske för att jag helt litar på att det är gjort...
Han tog bort det sen. Men jag som är höjdrädd, blev tokstressad, och sådär skrattarg.
Jag sa snällaChrissesnällaråååå ta bort det. Sen väste jag "innangrannarnaseeeer!!!"
Men han klev bara lugnt ner och skrattade, bjöd mig stegen och svarade, "vad ska du göra åt saken?"

Barnarbete, nä, jag vet inte om det är okej. Inte när de är större än en själv. 

Och så längtar vi efter Dolly.
Snart snart kommer vi hem. Då får vi äta gröt och nudlar resten av hösten. Det är inte billigt att vara turist i USA.
Men det är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!