onsdag 23 juli 2014

Salt Lake City

Okej.
Vi har fyra timmar på flygplatsen i Salt Lake city, vilket betyder att vi nu på denna resa har varit i fem stater. Så förutom New York, Nevada, Arizona och Kalifornien lägger jag härmed Utah på min lista. Eller?

Vi hann i allafall köpa en magnet som det står Salt Lake City på. 
För att förutom julgransprydnader har vi även köpt magneter för att ha på frysen som står ute i tvättstugan. Alltså den tråkvita frysen kommer att vara täckt. Så småningom.
Dessutom har vi köpt shotglas så det blir till att festa loss ordentligt hos oss i slutet på sommaren, för vi planerar att ha ett party för att fira att vi gift oss. Det är väl en och annan som kan tänka sig att ta en turkiskpepparshot eller blåfisk eller vad det nu kan bli från ett glas som det står route 66 eller New York på hoppas jag.
Fast lite prnsionärsvarning på att samla grejer eller?

Vår sista dag i Milpitas tillbringade vi vid poolen. Så fyra dagars solande totalt. 
Men som det ser ut så är det 30 grader hemma så jag har helgen på mig att fixa semesterbrännan.
Här är min bikini från Victorias Secret.
Jag tror att vi gått n e r i vikt den här resan.
På väg mot New York. Hatten måste vara på eftersom den inte kan vara i nån väska. Känns ju helt naturligt...
Inte kan man väl ana att jag är turist? 

Väl framme i New York igen, lämnade vi av bagaget på hotellet och nu bor vi i Queens igen men de hade en gratis shuttle som gick till Bloomingdales så fast vi var trötta tog vi oss in på Manhattan igen.
FY FAN vad varmt och kvavt det varit hela dagen, vi har svettats som grisar (svettas de?) luften har stått helt stilla idag.
Men vi gjorde två saker vi inte hann/orkade med sist.
Vi åkte upp i Empire State Building...


Sen tog vi tunnelbana ner till South Ferry.

Och tittade på

Jamen det syns väl? Frihetsgudinnan!!!

Titta NOGA!
Efter svettfesten tog vi oss tillbaka till Queens för att vila och duscha. 

Och en sak.
Vill man se Manhattan skyline ska man inte bo på Manhattan.

Utsikten från rooftopbaren...
Helt okej, va?
Så skönt. En öl, varma vindar.

Och bara några minuter efter är det dunder och brak, värsta åskan och sen kom regnet. Har aldrig sett något liknande. Himlen fullständigt öppnade sig.
Och vi då. Vi längtar hem nu. Vi är klara med det här. 
USA är så roligt och häftigt men ändå så tomt.
Alla har snygga skor och väskor och hår.
Men de jobbar jämt.

Träffade ett nygift par som vi skålade med på flyget Dave och Paige. 
Hon var sjuksköterska, 32 år och jobbade med svåra traumapatienter, typ såna som har blivit skjutna. 
Detta skulle bli hennes längsta semester någonsin. Hon skulle ha 10 dagar.

Jag är så tacksam över att jag är född i Sverige. Kan plocka russinen ur kakan och sen åka hem till ett land som inte (ännu helt och hållet) ser människor som rena förbrukningsvaror. 

Bara alla dessa hemlösa. Det är många krigsveteraner bland dem. Tjäna ditt land och lev på gatan som tack för hjälpen.

Sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!