torsdag 20 november 2014

London

Först av allt vill jag tacka mina kollegor som tar hand om mina kunder när jag är tvungen att åka och lyxa på femstjärnigt hotell i skitnovember.
Trodde knappt den här dagen skulle komma i mörker och regngröten. 

Vi bokade resan och för att inte bli totalt bankrutt och hamna på gäldstugan eller åtminstone i programmet Lyxfällan var jag tvungen att välja mellan en vecka i Thailand med gamla kompisar eller åka till London med min man. 
Jag känner själv när jag skriver detta att jag borde ha ett kok stryk, så bortskämd är jag, det är många inklusive mig själv bara några år tillbaka, som inte skulle kunna välja vare sig det ena eller det andra.

Men jag valde det senare. 
Jag älskar London. 
Jag älskar att vara med min make, som ju också är min bästa vän.
Som jag berättar allt för, ja skjut mig men så är det. (Mycket våld idag btw)
Och det har jag fått betala dyrt för. 
Tro mig. 
Men det är en lång och tråkig, dock både intrikat och häntiveckansmaskig historia, så det kan komma senare.
Om jag känner mig tillräckligt motiverad vill säga. Men det tror jag inte att jag någonsin gör. 

Som vanligt när jag reser är det bubbel före avgång som gäller. 

Jag håller i mobilen och har för dagen nya glasögon som får M att morra att jag ser ut som en lärare. 
Känner att jag inte riktigt förstår den där lärargrejen för mina luktade kaffeandedräkt, hade jättelånga tjocka gulaktiga tånaglar i sandaler samt skinnväst eller folkdräkt på skolavslutningarna.

Men vi tänker nog lite olika där.

Min simultanförmåga gör att jag kan hålla i mobilen, lyfta glaset och le mot kameran. Samtidigt. 
Samt arrangera en bild. 
M ska bara trycka på knappen.
M trycker bara på knappen. Bara. 
Tittar på knappen han ska trycka på så att vi får till en rolig glad bild som jag regisserar. M trycker med koncentrerad min på knappen. Suck! 
Men så gillar han ju tydligen lärare nu också... 

Vi har det så otroligt bra på samma hotell som vi bott på de två andra besöken vi gjort här. Hotel Verta by Rhombus. 
Det ligger i Battersea. Det säger väl ingen som inte varit i London innan något men det är inte värst centralt.
Så vi valde att hålla våra sönderarbetade kroppar och själar på hotellrummet och beställde bara upp mat. Okej, vi drack lite guldfärgad bubbel till . 


Men vaddå utarbetad?
Så fort M slår sig ner i något som har någonting som kommer i närheten av stoppning, somnar han. 
Ibland är det rätt så provocerande. Särskilt för en som dragits med massiva sömnproblem i flera år och oftast inte, hur skön säng jag än ligger i, somnar utan en liten vit tablett. 
Så varsågoda! 
Här bjuder jag på en riktigt avslappnad kille i världens minsta flygstol.
Men honom bekommer det inte...

Idag är det shopping som gäller, det kommer det vara de övriga dagarna också. 
Och det är JUL i London lalallalllaaaaaa!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!